Klacht: Ten onrechte een rekening gekregen van Bralex Webshop / Billink B.V.

op 30 mei 2017 over Bralex in de categorie Internetshops - Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben ingegaan op een aanbod van Bralex op Facebook.
Aanbod: gratis proberen van voedingssuplement.

7 mei 2017 2 potjes per post ontvangen zonder verdere toelichting op papier

Vervolgens op 11 mei 2017 toch een rekening gekregen: Vordering van Billink die door Bralex schijnt te zijn gematigd om facturen te innen.

Hierop 11 mei 2017 per mail een klacht ingediend bij Bralex. Binnen 5 minuten zou ik een email krijgen van Bralex maar deze nooit ontvangen:

Op 29 mei een tweede rekening (herinnering): binnen 14 dagen betalen of anders wordt het bedrag (99,91 euro) verhoogd met 25 euro.

Vandaag 30 mei Billink opgebeld. Antwoord Billink: weer een klacht indienen bij Bralex. Indien er binnen 3 dagen geen email terug komt van Billink dan moet ik de klacht doorsturen naar Billink.

Gewenste Oplossing:

Per direct intrekken van alle facturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bralex

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bralex nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bralex in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bralex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bralex

Heeft op 12 juni 2017 om 11:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste L. ter Heide,

Op d.d. 4..5.2017 heeft u een bestelling geplaatst. Ten tijde van uw bestelling bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en dan gaan wij er vanuit dat dit ook echt gelezen is, waardoor dit soort misverstanden niet kunnen ontstaan.

U heeft een bevestigingsbrief ontvangen van ons met een Track ID zodat u weet wanneer het pakket geleverd zal worden op het afleveradres en u heeft van Billink ook een bevestigingsbrief dan wel een factuur ontvangen in uw e-mailbox waardoor u in principe voor de tweede keer bent geattendeerd dat u een betalingsverplichting aan bent gegaan.

Ten tijde van uw bestelling staat er boven in wat het totale aankoopbedrag zal zijn als u na uw testperiode besluit door te gaan met de kuur van 30 dagen, ook heeft u zelf de betaalmethode gekozen, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn om te betalen. Dus het is daarom frappant dat u niet op de hoogte was van het feit dat na de testperiode het aankoopbedrag betaald dient te worden.

U heeft op d.d. 5.4.2017 het pakket ontvangen en dan kunt u de supplementen testen, wel te verstaan 10 hele dagen. Op de 10de dag dient u een keuze te maken of u doorgaat met de kuur van 30 dagen of dat u de kuur terugstuurt binnen 14 dagen.

Indien u voor het laatste had gekozen en het geopende pakket binnen 14 dagen geretourneerd had, was de factuur gecrediteerd aangezien u zich aan het retourbeleid heeft gehouden. Voor gesloten verpakkingen geldt 14 dagen een zichttermijn en 14 dagen heeft u de tijd om het terug te sturen, nadat u wel netjes heeft gemeld dat u het pakket retour zal sturen.

Tevens krijgt u hierbij nog de links waar alle informatie staat wat u nodig heeft omtrent onze unieke aanbieding, zodat u dit nogmaals kunt doorlezen;

www.forskolinnaturals.nl/algemene-voorwaarden.html
www.forskolinnaturals.nl/retourneren.html

Er zijn heel veel klanten die ontzetten tevreden zijn en wel onze unieke actie begrijpen en die wel alles goed doorlezen voordat ze bestellen. Frappant dat u dan onze aanbieding niet begrijpt, klaarblijkelijk heeft u niet goed de algemene voorwaarden gelezen en klakkeloos besteld.

Natuurlijk is het vervelend om een aanbieding verkeerd te hebben begrepen met alle gevolgen van dien. Wij willen u daarom ook tegemoet te komen uit pure coulance.

U zult per een privé bericht een oplossing aangedragen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Laura

Heeft op 13 juni 2017 om 20:11 geantwoord

Beste Laura,
Wat u allemaal beweert klopt niet.
Daarom verzoek ik u nogmaals uw facturen in te trekken.
Anders komt u maar met bewijzen die u voor de rechtbank op tafel legt.
Ik zie er naar uit u bij de rechtbank persoonlijk te ontmoeten.
Met vriendelijke groet.

Alle klachten die gemeld zijn door lindavv