Klacht: Ten onrechte betaling vooraf geincasseerd

op 27 oktober 2011 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Via booking.com kun je een overnachting boeken waarbij de booking is gegarandeerd. Tijdens de procedure worden credit card gegevens gevraagd ter verificatie. Het hotel heeft het recht om een pre-authorisatie te doen. Op de bevestigingsmail welke ontvangen wordt van booking staat vermeld dat de reserveringswaarde op de dag van aankomst moet worden voldaan. Enkel indien er sprake is van een “special deal”dan kan het zijn dat de reserveringswaarde op het moment van boeken of vlak daarna wordt geincasseerd.

Ik heb via booking.com een booking gedaan bij Holiday In Warsaw. De dag van aankomst is 8 November 2011. OP 14 Oktober heeft het hotel de reserveringswaarde geincasseerd. Ik heb een klacht ingediend bij booking.com echter hier past men een kennelijke vertragingstechniek toe door standaard e-mailtjes te sturen waarin staat dat een pre authorisatie mag worden toegepast of men verwijst naar de bevestigingsmail waarin staat dat op de dag van aankomst de reserveringswaarde moet worden voldaan. Ik heb ze nu twee keer duidelijk geprobeerd te maken dat het niet een pre authorisatie betreft maar een volledige betaling en dat de dag van aankomst helemaal nog niet relevant is maar dat het hotel gewoonweg in strijd met de voorwaarden bijna een maand vantevoren de reserbveringswaarde heeft geincasseerd.

Ik heb het ze nog gemakkelijk gemaakt en aangegeven dat het bedrag niet terug hoeft te worden gestort maar dat ik wel enige compensatie verlang. Het lijkt er op dat booking.com er voor kiest om de bookende klant aan het lijntje te houden en klachten niet met de hotels te bespreken.

Compensatie van het hotel. Dit omdat zij bijna een maand vantevoren de booking betaald hebben gekregen.

Alle klachten die gemeld zijn door BManroh