Klacht: ten onrechte beschuldigd van wanbetaling

op 29 juni 2017 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Na te zijn afgewezen voor een private lease heb ik de BKR gegevens van mijn vriendin moeten opvragen (dit kost je overigens 14 euro) omdat er op haar naam blijkbaar een kredietprobleem was.

Wat blijkt OTTO heeft een niet betaalde rekening uit 2009 open staan. Groot maar liefst 220 euro.

Dit kwam ons totaal niet bekend voor dus…. OTTO bellen. Een op zich vriendelijke dame van de klantenservice, zo eentje waar je met je klacht over verkeerd bezorgde tafellakens prima terecht kunt, was bereid even met me mee te kijken.

Wat bleek het klantnummer waar de vordering op openstond bleek niet van mijn vriendin maar van de familie Van Leiden uit Eembrugge (namen veranderd uit privacy overwegingen maar ik heb wel degelijk de naam en het adres van de gene met de echt openstaande schuld gekregen)

Dan is het zou je denken simpel. Haal die registratie eruit. Nou dat zit even anders, de OTTO zegt dat ik dat zelf bij BKR kan doen, BKR zegt dat OTTO dit moet doen en overigens klakkeloos alle gegevens overnemen die klanten in hun systeem zetten. “Mijnheer we zijn geen bedrijf maar een database”.

Kortom, de private lease gaat misschien niet door en niemand die van OTTO bereid is mee te denken. We gaan het behandelen en het kost 5 dagen… dat is alles wat je krijgt te horen.

Als die registratie er vandaag nog uitgehaald wordt, schandalig dat ik overal achteraan moet terwijl BKR zonder nadenken foutieve gegevens van OTTO als waarheid verkoopt!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door jeroenenstefanie