Klacht: Telefoonkosten n.a.v. klachten pakketbezorger

op 05 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb 4x mijn beklag moeten doen over het gedrag van een pakketbezorger.
– Pakketbezorger wilde niet via de voordeur komen omdat dit hem tijd scheelde.
– Pakketbezorger wilde de 2e keer het 2e pakketje niet afgeven aan de voordeur nadat hem dit de eerste keer vriendelijk was verzocht. Het pakket bleek de volgende ergens anders bezorgd te zijn, zonder briefje door de brievenbus.
– Pakketbezorger beweerde 3e keer dat hij het 3e pakketje niet kon bezorgen omdat er niemand thuis was. Er waren 3 volwassenen thuis die hem voorbij hebben zien rijden. Pakketbezorger was ronduit zeer onbeschoft toen hij hier op aangesproken werd de volgende dag.
Na over deze klachten minimaal 6 keer met PostNl te hebben getelefoneerd is de bezorger uiteindelijk vervangen. Vandaag kreeg ik mijn telefoonrekening en zag dat ik meer dan 110 min heb moeten bellen over deze klachten en €13,07 moet betalen. Ik heb hier PostNl over gebeld en zij weigeren deze kosten te betalen. Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb niet om deze situatie gevraagd.

Ik ben tevreden wanneer PostNL excuses aanbiedt en de telefoonkosten vergoed.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 05 oktober 2017 om 15:29 geantwoord

Geachte heer Hollestelle,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat de pakketbezorging op uw adres meerdere malen niet correct is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik inderdaad de gemaakte meldingen teruggevonden en dit is inmiddels besproken met de medewerker. Ik hoop dat de pakket bezorging nu weer correct verloopt.

Ik heb echter niet de mogelijkheid om u compensatie aan te bieden voor de gemaakte belkosten. PostNL is niet verantwoordelijk voor gevolgschade en er zijn tevens mogelijkheden om onze klantenservice kosteloos te bereiken. Dit kan onder andere via chat of facebook of twitter.

Heeft op 05 oktober 2017 om 16:15 geantwoord

Wat een makkelijk antwoord. Waarom moest ik ± 4x bellen voordat de klacht serieus werd genomen. Je zou toch denken en verwachten dat 1x bellen meer dan genoeg moet zijn, nietwaar? PostNL is helaas een incompetent bedrijf geworden dat zijn pakketbezorgers dusdanig uitknijpt dat eigenlijk niemand meer dit werk wil doen. Hierdoor krijg je dus onaangename pakketbezorgers aan de (achter)deur.

Alle klachten die gemeld zijn door MartinH61