Klacht: telefoon gejat na retour zenden

op 12 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn broertje heeft erg lang voor zijn nieuwe telefoon moeten sparen. Na een leuk exemplaar bij elkaar gewerkt te hebben eindelijk zijn telefoon kunnen kopen. Ding besteld en afgeleverd bij ons aan de deur tot nu toe geen problemen. Na een dag gebruikt te zijn gaat deze telefoon wat kuren vertonen. Wat doe je terug sturen natuurlijk. de telefoon weer ingepakt, bij het post kantoor retour gestuurd.

En nu..

Bedrijf krijgt een mooi pakje binnen maar zonder telefoon. En nu, broertje in tranen en niet om aan te zien dat al zijn spaar centen gejat zijn.

Tot zo ver het probleem, hoe ga je verder.
natuurlijk gelijk maar de klantenservice gebeld. Eenmaal iemand aan de andere kant van de lijn te hebben gekregen, werden we eigenlijk zo weer afgewimpeld dat ze er niks aan konden doen en gaan doen. Toch maar aangifte gedaan van diefstal, maarja hoort toch niet te hoeven als iedereen van andermans spullen af bleef. helaas…..

Post nl zo doe je geen zaken.
A: er worden spullen gejat
B: als je er mee komt om je geld terug te willen of opheldering vraagt word je aan het lintje gehouden en afgewimpeld.

Wanneer er duidelijkheid komt waar de telefoon gebleven is en/of hoe dit opgelost gaat worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer Remmers, Uit uw bericht begrijp ik dat uw broertje zijn telefoon terug heeft gestuurd naar de afzender. De zending is echter niet volledig afgeleverd. Ik kan mij voorstellen dat u en uw broertje erg teleurgesteld zijn en bied u dan ook mijn excuses aan. Ik zie dat mijn collega bij uitzondering twee dagen geleden heeft uitgevraagd bij het depot of zij toevallig weten wat er met de zending is gebeurd. Zij geven aan dat dit waarschijnlijk bij een ander depot is gebeurd. Ik heb daarom het desbetreffende depot een bericht gestuurd met daarin de vraag of zij toevallig de telefoon hebben gevonden en of er meer over bekend is. Omdat er een klacht voor is uitgezet, en geen onderzoek komt er geen automatische terugkoppeling over de klacht. Het is dus het beste om ons over een paar werkdagen nogmaals te vragen naar de uitkomst. Houd u er rekening mee, dat de kans bestaat dat er geen duidelijke terugkoppeling volgt. Dit omdat dit niet via de "normale" weg gaat. Mocht er uit de klacht blijken dat de zending niet gevonden is, dan moet ik u helaas teleurstellen. In dit geval is de zending zonder aanvullende verzekering verzonden en volgens de algemene voorwaarden, waarmee akkoord is gegaan door het verzenden met PostNL, is er geen schadevergoeding of andere compensatie mogelijk. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 12 februari 2018 om 09:28 geantwoord

Geachte heer Remmers,

Ik heb de melding nogmaals voor u bekeken, maar hier zijn verder geen bijzonderheden uit naar voren gekomen en de telefoon is ook niet aangetroffen op dit depot. Omdat het pakket niet verzekerd is verzonden is verder onderzoek of een vergoeding niet mogelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Job Remmers