Klacht: Telefoon geblokkeerd door boven gemiddeld gebruik in China

op 23 oktober 2011 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Op vrijdag 14 oktober is mijn oma overleden terwijl ik voor een reis in China zat. Met spoed moest ik in het weekend van alles regelen om zsm thuis te kunnen komen. Ik moest een paar keer bellen met de reisverzekering en uiteraard met het thuisfront. Op maandag middag kreeg ik om 8:15:02 een smsje van m’n provider ‘Simpel’ ‘vanwege bovengemiddeld hoog gebruik is een tussentijdse betaling vereist!’ vreemd dat ze mij na een jaar braaf mijn rekeningen te hebben betaald blijkbaar wantrouwen, maar prima, op het moment dat ik het smsje lees krijg ik om 8:15:09 nog een smsje ‘vanwege bovengemiddeld hoog gebruik wordt je simkaart geblokkeerd! voor meer informatie neem contact met de klantenservice. Dat zou ik wel willen, wil het niet dat mijn simkaart is geblokkeerd, zoals Simpel mij al vertelde. Het was dus, zoals gezegd, maandag, ik moest nog veel dingen regelen, maar nu had ik dus geen telefoon meer. Beste heren en dames bij Simpel, hoe had ik ooit binnen 7 seconden een tussentijdse betaling kunnen verrichten. En daarnaast, ik dacht dat ik een abonnement heb, waardoor je gewoon kunt bellen zoveel als je wilt, tenslotte heb ik niet voor niks voor een abonnement gekozen, en helaas wekt het tijdig betalen van al mijn rekeningen niet voldoende vertrouwen, maar word ik aangezien als een wanbetaler. Dit allemaal terzijde, had ik een enorm probleem, de verzekering kon mij niet meer bereiken en ik moest op zoek naar een ander middel om mee te communiceren. Hierdoor zijn de kosten alleen nog maar hoger opgelopen. Eenmaal terug in NL, ook al stond mijn hoofd er niet naar, meteen gebeld naar Simpel, hier werd mij verteld dat ik een bedrag van 150 euro over moest maken, daarna zou mijn simkaart na, jawel, 3 tot 5 werkdagen worden gedeblokkeerd. Eenmaal ’s avonds, na de begrafenis, toch maar zsm de rekening betalen, maar eerst even in mijn mail kijken, daar had ik wederom twee mails, één met de informatie dat ik zsm een voorschot van 50 euro over moet maken, en een ander mailtje dat mn sim is geblokkeerd. Toen begreep ik er niks meer van, eerst wordt er gezegd 150 euro en in de mail staat 50 euro?, ik heb 50 euro betaald, en de volgende ochtend meteen maar weer gebeld omdat ik al wel vermoedde dat het niet goed zou gaan, bleek dat ik inderdaad 150 euro moet betalen, ‘waarom staat er dan 50,- in de mail?’ volgens mij begreep de meneer aan de andere kant er ook niet veel van. Goed, nog een keer 100 euro betaald, en daarna snel naar de winkel om een prepaid simkaart te kopen zodat ik tenminste weer kon bellen, krijg ik ’s middags mail dat mijn simkaart is gedeblokkeerd, en het zou 3-5 werkdagen duren?? Wederom extra kosten gemaakt.
Daarnaast heeft de verzekering een specificatie nodig van de gemaakte telefoonkosten, blijkt dat dit 2,50 per factuur kost??
Hoe dan ook heeft Simpel er voor gezorgd dat ik bovenop de hoge kosten die ik al had nog meer kosten heb moeten maken.

Een compensatie van de gemaakte kosten.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Simpel beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Nicoline1985