Klacht: Telefoon blijkt na retourzending beschadigd volgens Belsimpel

op 14 juni 2018 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Vijf dagen oude Samsung S8 begint opeens een eigen leven te leiden. Na telefonisch contact met Belsimpel adviseren zij de telefoon in originele verpakking retour te zenden. Telefoon die vanaf het begin in een beschermhoesje heeft gezeten en voorzien was van sreenprotector opgepoetst en onbeschadigd retour gezonden. De dag daarop een mail ontvangen dat de telefoon ter reparatie is opgestuurd. Reparatie? Waarom geen nieuw vervangend toestel? Gebeld met Belsimpel voor uitleg. Volgens hen is het toestel beschadigd en kan daarom niet worden teruggenomen. Na meerdere telefoontjes uiteindelijk foto’s gemaild gekregen. Op de foto’s af te gaan moet dit een ander toestel zijn; er zijn putjes en krassen te zien die zeker niet op het toestel zaten dat retour gestuurd is. Belsimpel is onverbiddelijk, of genoegen nemen met reparatie of 90% van het aankoopbedrag retour. Het is hun woord tegen die van mij. Na het lezen van meerdere gelijksoortige klachten krijg ik het idee dat Belsimpel er en handje van heeft om ten gunste van henzelf de zaken te verdraaien en als consument sta je met je rug tegen de muur.

Een nieuw vervangend toestel.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door O. Ploeg