Klacht: Telefonische klantenservice klantonvriendelijk

op 15 oktober 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik had een mobiele telefoon besteld met uitdrukkelijk verzoek om 7 dagen bedenktijd, om het toestel eerst te beproeven. Het toestel beviel niet en toen gebeld naar klantenservice. Gevraagd hoe te handelen om het toestel terug te sturen. De jongeman die wij aan de lijn kregen snapt zijn werk niet. Hij zei tegen zijn klant, die al 5 jaar een abonnement heeft bij tele2, “U begrijpt niet hoe het hier werkt”. En hij zei: “U heeft een abonnement van 20 euro, als de telefoon u niet bevalt, dan verkoopt u hem toch?”.
Na enig aanhouden bij deze domoor kregen we voor elkaar dat hij een brief en emailbericht `zou sturen met instructies voor retourzenden. Nota bene komen de kosten voor retour zenden voor rekening van de klant!! Hoe dom kan je zijn als bedrijf. Wij gaan nu maar naar een andere aanbieder.

Bijscholing voor deze jongeman, een gratis retourzending en een excuusbrief.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 18 oktober 2011 om 10:28 geantwoord

Het is niet gebruikelijk dat een klant een toestel eerst mag uitproberen om vervolgens te besluiten of het toestel bevalt of niet. Inmiddels verliest het toestel aan waarde zodra het uit de verpakking gehaald en gebruikt wordt. Voor de klant is in dit geval dus al een uitzondering gemaakt. De verzendkosten om het toestel retour te zenden zijn dus gewoon voor rekening van de klant. De klant zat nog binnen respijt en is inmiddels opgezegd. Voor meer informatie hierover kan de klant contact opnemen met de klantenservice via http://www.tele2.nl/klantenservice.html

Alle klachten die gemeld zijn door misterjongook