Klacht: Tele2 verkoopt leugens

op 30 september 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Omdat Tele2 mijn vorige klachten als ‘opgelost’ beschouwd terwijl ik al 5 weken wacht op levering van signaal gaan we gewoon door.
Inmiddels heb ik van mijn telecomvrienden het volgende nieuws vernomen.
Tele2 maakt gebruik van de KPN lijn om haar diensten te leveren.
Nu moet KPN de lijn vrijgeven maar als Tele2 dit niet regelt, door bv niet op tijd te betalen aan KPN dan kan Tele2 de lijn dus niet gebruiken om signaal te leveren.
Tele2 doet dit af als ‘u heeft een storing’ en ga de klantenservice maar bezighouden. Daarom duurt dit dus weken, maanden voordat het probleem kan worden opgelost.
Vandaar dat bij de telefonische bestelling van het alles-in-1 pakket door de verkoper van Tele2 aan mij werd gevraagd of ik het abonnement van Ziggo niet meteen moest opzeggen maar voor de zekerheid nog een maand extra moest aanhouden.
Het walgelijke is dat Tele2 mij verwijt dat ik een storing heb en dat ik het maar moet uitzoeken met de klantenservice.
Hoe kan ik een storing hebben als ik nog niet eens signaal heb ontvangen ?

Tele2 heeft zich niet aan de afspraak gehouden, wil ook geen retourbox sturen. Tele2 wil geen duidelijkheid geven over de storing dat niet aan mij te verwijten is als klant.Het contract is hiermee ontbonden en ik wil een bevestiging van Tele2.
Zo niet dan richt ik mijn klachten alleen nog maar bij Tele2 Zweden want in Nederland gaan we er kennelijk niet uitkomen en Tele2 Nederland heeft nu wel genoeg kansen gehad, dachten wij zo.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

Tele2

Heeft op 03 oktober 2011 om 14:56 geantwoord

Volgens ons systeem is het pakket van de klant op 20 september 2011 opgeleverd. Dit is ook de datum waarop het signaal is geleverd. Verder zien we dat de klant op 23 september 2011 via chat contact heeft gehad met de klantenservice. Tijdens de chat is de klant geadviseerd telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. We hebben onze gegevens nogmaals gecontroleerd en zie dat de klant nog geen telefonisch contact heeft opgenomen met de klantenservice. We adviseren de klant nogmaals om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. Telefonisch contact is noodzakelijk om de verbinding te kunnen controleren. Op deze manier kan de klantenservice samen met de klant naar de aansluitsituatie kijken en eventueel vervolgstappen nemen om de storing te verhelpen. De klantenservice is te bereiken via 0900-2411602.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 10 oktober 2011 om 15:39 geantwoord

Dit is geen oplossing. Ik zie geen reden waarom ik achter Tele2 aan moet. Als er signaal zou zijn dan zou volgens de instructie-handleiding alle diensten dienen te werken.
Ik begrijp niet waarom een klacht op klacht.nl hiermee kan worden gesloten, het slaat nergens op.
Ik heb inmiddels een brief ontvangen van Tele2. Mijn abonnement 3-in-1 dat in is gegaan op 20sept2011 wordt per 17okt2011 beeindigd. Een week voor deze einddatum zal er een retourbox worden gestuurd en zal de automatische incasso worden stopgezet.
Er staat in de brief niet aangegeven of Tele2, zonder mij diensten te leveren, mij alsnog de kosten van het jaarabonnement in rekening gaat brengen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door _hans_