Klacht: Tele2 levert een ondeugdelijk produkt!

op 21 oktober 2011 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Per 1 november 2010 heb ik een glasvezel internetverbinding via Tele2. Deze verbinding is vanaf het begin al instabiel en traag (Tele2 belooft een snelheid van 50 Mb/s). De klantenservice kwam uit op gemiddeld < 10 Mb/s! Uiteindelijk blijkt dus dat mijn woning veel te ver van het wijkpunt ligt om een goede internetverbinding via de glasvezelkabel te verkrijgen. Mijn woning ligt circa 2300 meter verwijderd van het dichtstbijzijnde wijkpunt. Tele2 had mij dit internetpakket dus nooit mogen leveren omdat dit niet werkt op mijn huisadres. Voordat ik het abonnement heb aangevraagd heb ik zowel via een postcodecheck als Tele2 gecontroleerd of internet via de glasvezelkabel bij mijn woning mogelijk was. Zowel de postcodecheck als Tele2 hebben bevestigd dat dit inderdaad mogelijk was. Inmiddels heb ik verzocht om mijn interabonnement bij Tele2 stop te zetten. Daarnaast eis ik van Tele2 dat de door mij betaalde 11 maandbedragen + de eenmalige aansluitkosten teruggestort worden op mijn rekening. Aangezien ik vanaf het begin van de abonnementsperiode nooit een goed werkende internetverbinding heb gehad lijkt mij dit niet meer dan coulant.

Terugbetaling van alle betaalde maandbedragen + eenmalige aansluitkosten.

Heeft op 21 oktober 2011 om 10:38 geantwoord

Nogmaals onacceptabel. Ik heb een produkt van Tele2 gekregen dat niet werkt. Terwijl ik dit van te voren toch duidelijk aan Tele2 gevraagd heb. Over dit gedeelte meld Tele2 niets in zijn antwoord. Tele2 had dit produkt niet aan mij mogen leveren omdat een glasvezelverbinding niet mogelijk is in mijn huis. Ze hebben dus een produkt gelevert dat niet volgens hun eigen voorwaarden is. Het feit dat ik dit pas na 11 maanden gemeld heb doet er niet toe.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 21 oktober 2011 om 11:53 geantwoord

Het abonnement is in november 2010 gestart en is inmiddels opgezegd. Volgens onze gegevens is er pas in september 2011 contact opgenomen i.v.m. problemen met internet. Hierdoor is het helaas niet mogelijk geweest om eerder gedurende de abonnementsperiode een passende oplossing te bieden. Pas wanneer een storing bij Tele2 gemeld wordt kunnen we er alles aan doen om een passende oplossing te bieden. Het is niet mogelijk om abonnementskosten te vergoeden wanneer problemen met de diensten niet gemeld zijn. Met de klantenservice is al een compensatie besproken voor de storingsperiode, hierbij gaan we uit van de datum waarop de storing gemeld is. Voor verdere vragen of informatie hierover kan de klant terecht bij de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul Vreeling