Klacht: Te zacht matras

op 14 mei 2020 over Beter Bed in de categorie Bedden

Recent hebben wij een nieuwe boxspring gekocht bij Beter Bed. Al na een paar dagen had ik iedere ochtend bij het opstaan veel last van mijn rug. Dit heb ik nooit eerder gehad, en wij sliepen op kwalitatief veel minder bed. Het bleek dat ik een veel te soepel matras heb voor mijn gewicht (80) en mijn slaaphouding (buikslaper). Persoonlijk ben ik van mening dat de verkoopster mij hierover had moeten informeren of een steviger matras had moeten adviseren.

Na 30 dagen ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik gevraagd wat hier aan te doen was. Helaas valt een gestoffeerd matras volgens Beter Bed niet onder de ‘uitprobeergarantie’. De verkoopster wilde ook niet meedenken over eventueel omruilen van het matras voor een steviger matras. Ik moest maar een nieuwe topper (dat is helemaal geen oplossing voor het probleem) of een heel nieuw matras kopen (is erg duur en je zit dan met een gloednieuw matras waar je niks mee kunt).

Nu kom ik er achter dat het ‘gestoffeerde’ deel alleen een hoes is die gewoon is af te ritsen. Ik vind het dan ook raar dat er niet kan worden meegedacht in een oplossing om dit matras om te ruilen voor een steviger matras. Een goed matras is erg belangrijk en daar heb je jaren profijt van. Het kan niet zo zijn dat ik de komende jaren met rugpijn wakker wordt door een in mijn ogen slecht advies van de verkopers van Beter Bed.

Wanneer mijn huidige matras omgeruild wordt voor een steviger matras uit dezelfde serie.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 26 mei 2020 om 09:50 geantwoord

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij betreuren het dat u niet prettig slaapt op uw matras doordat u ervaart dat deze te zacht is voor u. Onze verkopers geven advies op basis van de informatie die zij ontvangen. Een advies dat in de winkel gegeven wordt is altijd vrijblijvend, uiteindelijk maakt u als klant zelf de keuze.

Helaas valt het door u gekochte matras niet binnen de uitprobeergarantie gezien het een gestoffeerd matras betreft, hierdoor is het niet mogelijk het matras te ruilen naar een andere of hardere versie.

Mocht u nog vragen enof opmerkingen hebben dan kunt u ons bereiken via 0413 - 33 88 00.

Beter Bed
Customer Service

Alle klachten die gemeld zijn door Ericvandijk