Klacht: te weinig portokosten betaald door?

op 12 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een kaart gehad dat ik 3,90 euro moet betalen voor iets wat naar ons gestuurd is vanuit Australie. Als ik op de site kijk staat er geen foto, geen afzender dus ik weet niet waar ik voor moet betalen. Ook bezwaard het mij dat ik iets krijg wat door een ander niet genoeg is gefrankeerd en dat ik er dan een boete over moet betalen!

Gewenste Oplossing:

Ik eis het poststuk op wat mijn eigendom is, als het voor mij is ben ik bereid om het port verschil te betalen maar de boete is niet voor mij!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 juli 2017 om 15:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van der Weck,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik kan me voorstellen dat u graag meer duidelijkheid wilt in verband met de portokaart die u heeft ontvangen. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde betaalcode heb ik gezien dat het gaat om een door u verstuurde brief naar Bill & Anne de Jager in Australië. Een afbeelding van dit poststuk is inderdaad niet beschikbaar. Dit poststuk had een gewicht van 112 gram en daarom was er een bedrag van €6,65 aan postzegels nodig geweest, het poststuk was gefrankeerd met €5,32. De portokosten bestaan uit het ontbrekende bedrag aan postzegels, afgerond naar €0,78 of een veelvoud daarvan, plus administratiekosten van €2,34.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door rene van der Weck