Klacht: Te vroege bezorging

op 10 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,
In de PostNL app stond duidelijk aangegeven dat het pakket vandaag bezorgd zou worden tussen 15.00 en 17.00 uur. Om twee uur vrij genomen van mijn werk om het pakket in ontvangst te kunnen nemen. Blijkt er een briefje in de bus te zitten waarop staat dat de eerste bezorgpoging om 13.31 uur mislukt was wegens niet thuis! Ik was om 14.15 uur thuis, ruim voor het aangegeven bezorgmoment! Bellen naar de helpdesk heeft geen enkele zin, daar worden alleen maar zinnetjes voorgelezen uit een boekwerk die niet bijdragen aan een oplossing. Ik wil mijn pakket alsnog vandaag ontvangen!

Wanneer het pakket alsnog vandaag bezorgd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 oktober 2016 om 13:00 geantwoord

Geachte heer Van der Wal,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat uw zending op 4 oktober eerder is aangeboden dan het weergegeven tijdvak in de app. Ik kan me voorstellen dat dit erg storend is. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en via de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdvak is gebaseerd op eerdere aflevertijdstippen in uw wijk in de afgelopen periode. De pakketbezorger is afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, hierdoor kan het daadwerkelijke tijdstip soms afwijken. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen uiteraard actie wanneer blijkt dat het tijdvak regelmatig niet overeenkomt met het daadwerkelijke tijdstip. Volgens mijn informatie heeft u de zending op 5 oktober in ontvangst kunnen nemen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Marc van der Wal