Klacht: Te veel geincasseerde kosten krijg ik niet terug

op 01 december 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

In de maand September 2017 is iemand bij Simpel vergeten dat ik een abonement heb. Dus zijn de volledige kosten van bellen, internet en sms’en in reening gebracht. In plaats van 16 euro abonnementskosten, is 76 euro bel-internet en sms kosten afgeschreven middels automatische incasso.

Na de afschrijving heb ik dit direct gemeld middels een mail. Hierop heb ik geen enkele reactive ontvangen. Vervolgens heb ik 5x telefonisch contact gehad met diverse telefonistes van Simpel. Allemaal hetzelfde verhaal: er is iets misgegaan, er wordt aan gewerkt, ook daarmee is iets misgegaan, echt waar er volgt een oplossing. Niets gehoord, geen communicatie.

Enfin na 2 maanden heb ik het geld gestorneerd. En jawel, ineens wel contact. Of ik zo spoedig mogelijk de rekening wil betalen, anders wordt mijn nummer geblokkeerd.

Nog maar eens gebeld. Zodra ik het de 76 euro weer terugboek, gaat er gewerkt worden aan een oplossing.

Okee, dus als ik het goed begrijp: Simpel heeft geld van mij gestolen, ik vorder mijn geld terug, maar nu willen ze het gestolen geld toch weer terug hebben, pas dan gaan ze adenken over een oplossing.

De redenering van Simpel is: zo werkt het systeem. Tja, systemen lijken leidend, in plaats van een klant die al 10 jaar een abonnement heeft…..

Ik heb voorgesteld dat ik 16 euro overmaak, de abonementskosten. Nee, daar gaan ze niet mee akkoord, ik moet het volledig gestolen bedrag van 76 euro overmaken, pas daarna willen ze het gaan verrekenen met de abonnementskosten van de komende maanden.

Ik ben tevreden als Simpel mij laat weten wat de werkelijke kosten zijn van de maand September. Dan maak ik deze kosten zsm over. Zaak afgedaan.

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 01 december 2016 om 10:01 geantwoord

Beste Bmulder,

Bedankt voor uw reactie.

Ik zie dat u uw melding ook al op klachtenkompas.nl geplaatst heeft. Hier heb ik dan ook eerder al op gereageerd.

Tevens heb ik zojuist een terugkoppeling gekregen over uw melding.
Daarom heb ik u een e-mail gestuurd met de terugkoppeling en een passende tegemoetkoming.

Ik ga er dan ook vanuit dat deze melding afgesloten kan worden.

Laura

Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door bonnymulder