Klacht: Te ruime bezorgtijd

Pb220775 op 11 april 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verwachte vandaag een pakketje. DHL gaf als verwachte bezorgtijd tussen 8 en 18 u. Net in de 10 minuten dat ik even weg was is de bezorger aan de deur geweest. Morgen opnieuw bezorging……. tussen 8 en 18 u. Er is geen enkele mogelijkheid om een beperktere tijd af te spreken zodat ik zeker weet dat ik thuis ben, ook is het niet mogelijk om het pakket op een afhaallokatie te bezorgen. Zeer slechte service!

Bezorging in binnen een tijdsbestek van 2-3 uur zodat je niet de hele dag thuis hoeft gaan zitten afwachten en indien onverhoopt niemand thuis, mogelijkheid om zelf een geschikte bezorgtijd af te spreken.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 april 2018 om 11:17 geantwoord

Beste Petra,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb de zending voor u bekeken en volgens mijn gegevens is uw zending via het zakelijk netwerk verstuurd. Binnen dit netwerk vindt er inderdaad gedurende twee werkdagen een bezorgpoging plaats tussen 08:00 en 18:00 uur. Binnen het zakelijk netwerk is het niet mogelijk om een korter tijdsvenster aan te geven of de zending bij een parcelshop te laten afleveren. Indien het niet mogelijk blijkt te zijn om de zending af te leveren, kan de zending vervolgens gedurende vijf werkdagen worden afgehaald op het dichtstbijzijnde depot. In dit geval is dat het depot in Eindhoven. Mocht het voor u niet mogelijk zijn om de zending af te halen, dan kunt u de afzender verzoeken om een derde bezorgpoging of eventueel een adreswijziging. De afzender kan als opdrachtgever vervolgens deze instructies aan ons doorgeven.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ellen
DHL Parcel (Netherlands) B.V.
Webcare

Pb220775

Heeft op 11 april 2018 om 12:52 geantwoord

Zeer slechte service dat je als ontvanger geen tijdsperiode aan kan geven waar binnen bezorgd kan worden. Je bent dus verplicht om een hele dag af te gaan zitten wachten. In deze maatschappij hebben mensen geen tijd om een hele dag thuis te gaan zitten wachten op een pakketje. Zelfs de dag van bezorging kan je niet kiezen. Je moet dus maar vrij nemen????? Ik zal zelf nooit pakketjes via DHL versturen, geef mij de concurrent maar die wel deze service bied.

Alle klachten die gemeld zijn door