Klacht: Te pas en te onpas brieven / pakketjes kwijt

op 29 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al verschillende keren zijn het afgelopen jaar brievenbus zendingen dan wel pakketjes kwijt geraakt. Wanneer dit dan bij PostNL doorgegeven wordt, wordt er even geluisterd en vervolgens hoor je er nooit niets meer van. Ga je dan weer informeren dan krijg je doodleuk te horen dat de klacht doorgegeven is en dat ze er niets meer aan kunnen doen. Gevolg is dat wij voor de kosten op kunnen draaien, PostNL doet namelijk GEEN ENKELE moeite om het op te lossen. In de tussentijd worden de verzendkosten in moordend tempo hoger, het lijkt echt helemaal nergens op, waardeloze organisatie.

Als de pakketjes die zij kwijt zijn geraakt worden vergoed.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 juni 2016 om 09:38 geantwoord

Geachte heer Verstegen,

Uit uw bericht begrijp ik dat meerdere aan u gerichte brievenbuspakjes vermist zijn geraakt. U geeft aan niet tevreden te zijn met betrekking tot de afhandeling van uw klachten aangaande de niet ontvangen brievenbuspakjes.

Het spijt me te horen dat er meerdere van uw brievenbuspakjes vermist zijn geraakt. Ik begrijp dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Helaas, worden brievenbuspakjes zonder aanvullende diensten verstuurd. De afzender kiest voor deze verzendwijze, waarbij niet getekend hoeft te worden voor ontvangst van de zending. Hierdoor is onderzoek niet mogelijk. Ook is er bij beschadiging of vermissing van een brievenbuspakje geen recht op schadevergoeding vanuit PostNL.

Mocht u, of de afzender, in de toekomst in aanmerking willen komen voor eventuele schadevergoeding, dan wil ik u adviseren om te kiezen voor een aangetekende verzendwijze.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 29 juni 2016 om 12:10 geantwoord

Het gaat om pakketjes die door mij verzonden worden. Niet alleen brievenbus zendingen, ook gewoon pakketten met track en trace (niet aangetekend) die dan als iemand niet thuis is 'ergens' in de straat worden afgegeven, maar niemand weet waar, met als gevolg dat het kwijt is en nooit meer boven water komt. En PostNL zegt dan doodleuk, ja dán had je het aangetekend moeten verzenden. Hoezo mag je een pakket dan wel brievenbus zending waar je gewoon voor betaald, kwijtraken en kom je daar ook gewoon mee weg? Het is de wereld op zijn kop. Dat is net zoiets als een huis bouwen, het vervolgens in laten storten en dan als aannemer zeggen, ja dan had je een duurdere steen moeten gebruiken. Ik zou als PostNL serieus overwegen de stekker er uit te trekken, want nu is er dus wéér een pakketje wat 'te lang onderweg is' (deze keer wel aangetekend), ben benieuwd hoe die waardeloze service nu tot zijn recht gaan komen.

Dus nee ik ga niet akkoord met de geboden oplossing, ik wil de waarde van die zendingen vergoed krijgen. En dat is in dit geval bij elkaar opgeteld ongeveer 400,-.

Alle klachten die gemeld zijn door tjhverstegen