Klacht: Te laat bezorgt

op 21 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte lezer,

18 december is er voor mij een kaasmaker op de post gedaan door de verkoper via DHL.
Nog ruim op tijd dus dan verwacht je het pakket de volgende dag. Dus savonds 1,5 uur gereden heen en terug om 40 liter rauwe melk bij de boer te halen. Hele dag thuis gebleven op de 19e geen bezorger gezien. Dus savonds toch maar even de track en tracé bekeken. Oke 20 december tussen 11 en 15:00 uur wordt het bezorgt. Fijn dan zet ik de rauwe melk alvast uit de koeling omdat de room op kamer temperatuur moet zijn om er boter van te maken. Voorbereidingen getroffen wachtend op de boter maker. Yes om 13:00 uur rijdt er een DHL auto door de straat. Ik doe alvast de voordeur open en zie de auto met dezelfde vaart weer de straat uitrijden. Ik denk nog. Hij kan het adres vast niet vinden ( is hier erg ingewikkeld) . Dus ik besluit af te wachten tot de bezorger terug komt. 14:00 niks 15:00 uur niks. Oke het is een drukte tijd ik wacht nog even dan maak ik de boter vanavond wel dan kan het nog net. Ik besluit op een gegeven moment DHL te bellen omdat ik bezorgd ben of de melk niet bederft. Het is namelijk wel 40 liter rauwe melk. En ik kan het niet meer terug koelen. Ik bel met een medewerkster van DHL en zij verteld mij dat mijn pakket met de kaasmaker in de andere kant van het land terecht is gekomen en zaterdag 23 december bezorgd wordt omdat het paket eerst terug moet naar het distributie centrum. Ik leg haar de situatie uit en dat ik nu dus met 40 liter rauwe melk zit die ik niet meer kan gebruiken. Ik vraag haar waar ik een klacht kan doen. Zij zegt via haar. Ze staat me keurig te woord en lijkt het probleem te begrijpen. Dan vraag ik wanneer ik een terug koppeling van DHL krijg over de gedeponeerde klacht. Ze noteerde namelijk geen naam, telefoonnummer of email adres van mij. Ze vertelde mij dat ze intern de klacht zouden bespreken en dat er geen mogelijkheid was voor een terugkoppeling .Ik vertel haar dat Ik dat een zeer kwalijke zaak vindt dat je op zo’n manier met een klacht om gaat. Zei zegtdat er echt geen andere manier is en we hangen beide ontevreden op. Daar zit Ik dan met 40 liter ongekoelde melk. Dus Ik moet er wat op verzinnen. Bij de track en tracé code staat inmiddels verkeerd gesorteerd. Volgens de medewerkster wordt het zaterdag bezorgd. Ik ben savonds nog maar Alkmaar verd en om daar bij lema d anders een botermaker op te halen. En de melk moest bewerkt worden dus tot dies in de na het boter gemaakt. En wat gebeurt er de volgende dag 21 december. Staat opeens de bezorger van DHL voor de deur met de botermaker. U snapt ik ben woest over deze gang van zaken en slechte communicatie

Groeten mevrouw M van der Sande

Wanneer de interne communicatie beter geregeld is. Klanten geen foutieve informatie Krijgen. En er niks meer mis gaat op deze manier. Het heeft mij zoveel extra geld gekost. Volgende keer haal ik het liever zelf op !

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 21 december 2017 om 17:09 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat bijzonder ongelukkig dat het zo is gelopen en u de zending te laat binnen heeft gekregen waardoor u zoveel extra kosten hebt gemaakt. Mijn collega heeft inderdaad geconstateerd dat er een sorteerfout was en uw zending op een verkeerd depot was aangekomen. Dit is echter bijzonder snel opgelost. Normaal duurt het zo'n 2 werkdagen om een zending opnieuw te sorteren en door te sturen, hier is het opnieuw sorteren overgeslagen en is uw zending direct doorgestuurd waardoor het een dag later bij u is aangekomen.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid, hopelijk gaat het in het vervolg weer zoals u van ons gewend bent.

Hartelijke groet,

Tom