Klacht: te hoge inklaringskosten

op 18 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

goedemiddag,

ik verwacht een pakje uit amerika, aankoopbedrag 22dollar, excl vervoerskosten van 9,99

nu heb ik een berichtje gekregen dat ik 18,46 euro moet betalen voor inklaringskosten.

maar volgens de douanesite betaal ik alleen maar btw, en geen invoerrechten. en volgens de invoercalculator komt dat op een bedrag van 13 euro.

waar is het hoge bedrag op gebaseerd?

bij een goede berekening incl berekeningvoorbeeld

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 juli 2017 om 16:17 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u inklaringskosten heeft moeten betalen voor een zending met een waarde van 22 dollar. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Voor een zending met een waarde lager dan 22 euro worden geen kosten berekend en bij een waarde van 22 euro tot 150 euro worden inklaringskosten en btw berekend. Meer informatie hierover kunt u vinden op https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/

Indien u van mening bent dat u ten onrechte kosten heeft moeten betalen voor een zending waarbij dit niet nodig zou zijn kunt u bezwaar indienen. U kunt binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending em het land van herkomst. Uw bezwaar kunt u richten aan:

PostNL Pakketten
KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van.

Alle klachten die gemeld zijn door schorpioen6