Klacht: Te hoge berekening portokosten

op 09 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte lezers, Steeds wanneer ik een brief heb verstuurd, krijg ik korte tijd later een aanmaning van post.nl, namelijk dat ik te weinig portokosten betaald heb. Dit is niet juist; steeds wanneer ik een brief verstuurd had konden die portokosten niet meer dan 1 postzegel zijn en ik heb deze ene postzegel ook steeds netjes erop geplakt. Post.nl zegt door middel van die aanmaningen echter iedere keer dat ik NOG drie postzegels erbij moet plakken ( op die aanmaning). Ik ben ook nog iedere keer zo gek geweest om dat “verschuldigde extra bedrag”steeds te betalen. Het is nu ongeveer 6 of 7 keer voorgekomen dat post.nl onterecht zo,n aanmaning stuurt. Ik heb post.nl twee keer geprobeerd te bellen maar ik moet veel te lang wachten eer ik gehoor krijg en daarom heb ik die twee keer dat ik probeerde te bellen maar opgehangen want het geld groeit niet op mijn rug. Ik begin nu te begrijpen waarom de Belgen post.nl wilden overnemen; Belgen zijn nettere mensen met veel meer moreel besef dan die keiharde oplichters van hier. Niet netjes nee,deze krachtterm, maar post.nl BEGINT met niet netjes te doen. Dit is wat ik ga doen: ik ga naar het postkantoor en dan ga ik mijn brieven laten wegen. Uiteraard zal ik hiermee kunnen aantonen dat post.nl mij steeds opgelicht heeft. En dan ben ik nog niet klaar met post.nl. Ik ben namelijk in het bezit van het wetboek van strafrecht. Oplichting is erin opgenomen ( art. 326, boek 2, titel 25 ). Ik heb de nodige klachten gehoord die mensen hebben over post.nl en dat men hier zegt dat het nette teksten moeten zijn en geen scheldwoorden of schuttingtaal is frappant. Met vriendelijke groeten. Ron Hofstede.

Excuses moeten aangeboden worden en de bedragen die ik teveel betaald heb wil ik terug. En dit mag natuurlijk nooit meer voorkomen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 februari 2018 om 13:03 geantwoord

Geachte heer Hofstede,

Uit uw bericht begrijp ik dat u geregeld een portokaart heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u hier niet blij mee bent en ik bied u dan ook mijn excuses aan.

Het is niet mogelijk om u alsnog tegemoet te komen in de kosten van de portokaarten die reeds betaald zijn. Wel kunt u, als u het niet eens bent met de portokosten, de portokaart weigeren. U leest op onze website: https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/portokosten/weigeren-portokosten.html hoe dat precies in zijn werk gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door biscuit64power