Klacht: Tarief postbus, ophaalcentra en openingstijden

op 22 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte mevrouw / heer,
Al jaren maak ik gebruik van een postbus van uw bedrijf. Toen ik deze ooit afsloot was dit gebruik nog gratis. Daarnaast waren er verschillende adressen ( drie ) in mijn woonplaats ( Hoorn – NH ) waar het mogelijk was een postbus te huren. Sinds een aantal jaren is dit beperkt tot één adres, op een volkomen decentrale locatie.
In uw werving voor postbushuur vermeldt u onder de voordelen van een postbus ” ’s Ochtends vroeg al beschikken over uw post* ” en
” De post is op de meeste locaties al vanaf 8.00 uur beschikbaar. Dat is eerder dan wanneer u de post op uw eigen adres laat bezorgen. ” Prachtig allemaal, maar in Hoorn gaat het desbetreffende postbusadres om 09.00 uur open.
De jaarlijkse CBS-prijsindexcijfers voor Diensten schommelen al jaren tussen 0,x en 2,0 procent. Als ik kijk naar de tariefsverhogingen voor postbusgebruik, zie ik tussen 2012 en 2018 tariefsverhogingen van minimaal 5 procent en in 2014 en 2015 zelfs van bijna 10 procent.
Met vriendelijk groet,
Robert Drieling

Gewenste Oplossing:

Als er een afdoende reactie van PostNL gegeven wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 februari 2018 om 13:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Drieling,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over het gebruik en de locatie van uw postbus.

Een postbus is echter een een zakelijk product van PostNL en PostNL Zakelijk is niet bereikbaar via deze website. Ik wil u adviseren om contact op te nemen met PostNL Zakelijk. Ik kan u hierbij niet van dienst zijn ik werk op de particuliere afdeling van PostNL en heb geen inzage in deze producten en administratie.

U kunt de contactgegevens hier terug vinden; https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door drieling@tverschil.com