Klacht: Accoutnt houdt dossier achter ondanks betaling van alle facturen.

op 21 oktober 2011 over Tameling Accountants te Alkmaar in de categorie

Half mei 2010 heb ik een BV opgericht in kinderopvang. Ik ben toen via via aan Tameling Accountants in Alkmaar gekomen. Hij moest de loonadministratie (alleen voor mij) en de belastingaangifte doen. Ik heb nooit iets getekend. Ik kreeg de eerste factuur van Euro 426,00 in 2010 en in februari 2011 een factuur van Euro 126,00. Ik dacht, dat is redelijk.

Nadat ik een stuk of vier keer naar zijn kantoor had gebeld met de vraag waarom mijn belastingaangifte over 2010 niet werd gedaan kreeg ik 11 augustus 2011 twee facturen van totaal Euro 1400,00. Hierop had hij de telefoongesprekken berekend met mijn vraag waarom nog geen aangifte over 2010 tot en met mijn bezoek aan zijn kantoor in september 2010. Ik ben daar naartoe gegaan nadat hij maar aan bleef dringen dat het goed zou zijn om kennis te maken en tegelijkertijd een leuk uitje naar Alkmaar te maken. Ik wilde en kon eigenlijk niet gaan, maar toch gegaan. Notabene een jaar later moet ik hiervoor Euro 275,00 en 75,00 voor het “voorbereidingsgesprek” betalen. Ook heeft hij mij de laatste maanden nog tweemaal Euro 146,50 voor loonheffingen en Euro 307,00 aan de belastingdienst laten betalen voor loon die ik mijzelf helemaal niet heb uitbetaald. Op 1 oktober hebt ik zelf de BV bij de Kamer van Koophandel geliquideerd. Ik heb alle facturen van totaal Euro 1700,00 betaald, waaronder Euro 46,50 voor een email met het advies de BV te liquideren. Hij had dat advies niet eens mogen geven, omdat ik direct daarna direct een email gestuurd had met “deze email als niet verzonden te beschouwen” (dit nadat ik de Euro 1400,00 moest betalen).
Ik heb in 5 emails aangedrongen op beeindiging van de samenwerking en terugzending van mijn dossier.

Om dit probleem op te lossen heb ik keer op keer mijn goede wil willen tonen door alle facturen te betalen, weliswaar onder protest, maar de heer Paul Tameling verkiest om al mijn financiele stukken achter te houden. Op dat moment had hij geen retentierecht!! Maar hij gaat na 5 verzoeken om beeindiging van de samenwerking en teruggave van mijn dossier gewoon verder met het werk en zonder prijsopgave vooraf en ik krijg vandaag 19 oktober 2011 wederom een factuur van Euro 532,41.I
Ik heb geen vertrouwen meer in deze man, want hij kan mij alles belasten en ik weet niet waar dit eindigt.

Alle klachten die gemeld zijn door jjose1202