Klacht: Sustilo weigert terugbetaling van retourgezonden bestelling

op 31 oktober 2011 over Sustilo in de categorie Kledingwinkels

Op 17 november 2010 heb ik een bestelling gedaan bij sustilo van het bedrag van €184.80. De kleding was van dusdanige slechte kwaliteit, dat ik al deze artikelen vervolgens conform de voorwaarden retour heb gestuurd. Van de retour gestuurde artikelen ontving ik op 12 januari 2011 een bevestiging dat deze in goede orde waren ontvangen. Op het retourformulier heb ik aangegeven dat Sustilo het door mij reeds betaalde geld (€184.80) terug te storten via mijn bankrekening. Dat had op grond van de Sustilo voorwaarden binnen 30 dagen moeten gebeuren.
Dit is nog steeds niet gebeurt. Ik heb al langere tijd via de mail contact. Sustilo weigert echter terug te betalen en houdt mij aan het lijntje. Er is een aanbod gedaan om de kosten te vergoeden met een tegoedbon van een hoger bedrag, waarbij ik dan ook bij een nieuwe bestelling geen verzendkosten hoef te betalen. Volgens Sustilo komt het totale bedrag hoger uit. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan. Zowel de kwaliteit van de goederen als de service van Sustilo is erbamelijk slecht.
Daarbij is Sustilo slecht bereikbaar en reageert pas na enkele weken op mails. Zij categoriseren mijn klacht dan ook als medium belangrijk. Dit bedrag is echter voor mij aanzienlijk. Ik vind het erg onklantvriendelijk om klachten als medium belangrijk te categoriseren.
Daarnaast is de bestelling pas erg laat afgeleverd.
Ik raadt iedereen af om een bestelling te plaatsen bij Sustilo.

Ik wil het bedrag van €184.80 terug. Daarbij zal het erg netjes zijn om te compenseren voor het in gebreke blijven.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sustilo in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sustilo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sustilo

Heeft op 12 april 2012 om 17:06 geantwoord

Je kunt bij het retourneren kiezen voor een coupon code of voor geld terug op je rekening. Dit bedrag krijg je binnen 30 dagen op je rekening teruggestort. Indien je het bedrag terug wilt op je rekening, dan dien je dit op het retourblad te vermelden. Indien dit niet op het retourblad staat vermeld, krijg je automatisch een coupon code per mail, waarmee je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. Geld terug is enkel mogelijk als wij het pakje hebben toegestuurd via DHL Express (€7,95). Indien je hebt gekozen voor normale postverzending (gratis of €4,95) krijg je een coupon code. Het retouneren mag via het postkantoor of overige. Geld terug is niet mogelijk bij Goody Bags, Three Dresses, €9,95 sale acties of overige sale acties.

Alle klachten die gemeld zijn door MWS