Klacht: Studieduur blijkt ineens 7 maanden i.p.v. 8 maanden!

op 02 mei 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 18-02-2016 pakket voor Juridisch Medewerker Bedrijfsrecht besteld. Duur van de studie: 8 maanden. Conform voorwaarden heb ik dan recht op een totale studieduur van 16 maanden (serviceduur), dus zou mijn opleiding lopen tot 18-06-2017. Net alles berekend qua hoofdstukken wat ik allemaal nog moet doen, log ik in, m’n werkruimtes weg. Na contact met de klantenservice zeggen ze doodleuk dat de studieduur 7 maanden is/was, wat recht gaf op 14 maanden in totaal. Ik weet 100% zeker dat het 8 maanden is/was. Alleen de pagina met de studie is niet meer beschikbaar omdat deze niet meer wordt aangeboden. Informatie via Google op steekwoorden levert div. websites waar nog steeds 8 maanden staat vermeld. Voorts staat nérgens in de aan mij toegezonden overeenkomst staat de 8 maanden vermeld, laat staan een einddatum. Enkel ‘aanbevolen studietempo’. Ook ben ik niet per e-mail of schriftelijk op de hoogte gesteld van de nadere einddatum.

Ik ben pas tevreden wanneer ik recht krijg om tot 18-06-2017 m'n gehele studie af te maken. Dus nog een krappe 1,5 maand. Moet m.i. niet moeilijk zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 02 mei 2017 om 12:31 geantwoord

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Beste Cecilia, In de bevestiging die wij per post aan je hebben gestuurd staat duidelijk vermeld dat de studieduur 7 maanden betreft. Deze bevestiging is op 19 februari aan je gestuurd. Waar je gelezen hebt dat de studieduur 8 maanden betrof is ons nog steeds onduidelijk. Kun je ons wellicht aangeven op welke manier via Google er wordt aangegeven dat de studieduur 8 maanden is en geen 7 maanden. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Beste Cecilia, Nog steeds is het voor ons niet duidelijk waar je hebt gelezen dat de studieduur 8 maanden betrof. Kun je ons wellicht aangeven op welke manier via Google er wordt aangegeven dat de studieduur 8 maanden is en geen 7 maanden. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Heeft op 08 mei 2017 om 19:24 geantwoord

Beste Patricia,

U gaat niet in op artikel 3.3 van de algemene voorwaarden. Bij deze wijs ik jullie dan ook nog op artikel 3.4 van jullie voorwaarden: Bij inschrijving verbindt de Klant zich aan de LOI voor de duur van de gehele opleiding en verwacht de LOI van de Klant dat deze met volle inzet aan de opleiding deelneemt. Op deze wijze kan de LOI voor een goede planning en inroostering van docenten zorgen. Daar staat tegenover dat de LOI een hoogwaardige opleiding door gekwalificeerde docenten biedt. ***De LOI zal aangeven wat van de Klant wordt verwacht en haar uiterste best doen om de Klant de opleiding met goed gevolg te laten afronden.*** Hierin hebben jullie niet jullie uiterste best gedaan, door mij bijv. tijdig (per e-mail) in te lichten over de naderende einddatum van de service. Hierin zijn jullie in gebreke gebleven.

De pagina op jullie website is inmiddels gewist. Ik heb echter diverse schermafbeeldingen van verschillende websites waarop men verwijst naar de JBM opleiding bij LOI mét een studieduur van 8 maanden. Ook van concullega NTI, die had de opleiding tot voor kort ook in het assortiment, voor 8 maanden... Ik verneem graag naar welk e-mailadres ik de schermafbeeldingen kan sturen.

Bericht van LOI

3 maanden geleden - Beste Cecilia, Het klopt inderdaad dat er in de voorwaarden staat aangegeven dat er een bevestiging per e-mail wordt gestuurd. Dit neemt niet weg dat wij ook een bevestiging per post hebben gestuurd. Er staat niet in de voorwaarden dat wij dit doen, maar er staat ook niet dat wij dit niet doen. Volgens ons systeem hebben wij op 19 februari 2016 een bevestiging per post gestuurd en hierin staat vermeld dat de studieduur 7 maanden bedraagt. Je geeft aan deze niet te hebben ontvangen. Het klopt dat wij je niet informeren over het aflopen van de studieduur. Er staat namelijk duidelijk vermeld in de voorwaarden hoe lang je over de studie mag doen. Bij een studieduur van 7 maanden is dit dus in totaal 14 maanden. Studenten dienen deze periode zelf in de gaten te houden. Dat andere aanbieders een andere studieduur aanhouden dan kan. Dit wil niet zeggen dat wij ook deze studieduur hebben gehad. De studieduur van onze cursus is altijd 7 maanden geweest. Ik zie dus graag de schermafdrukken waarop anders blijkt. Graag ontvang ik de schermafdrukken op webcare@loi.nl. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door streekvande