Klacht: Studieboek nat bezorgd

op 27 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Doordat de kartonnen enveloppe behoorlijk nat bezorgd werd heeft mijn studieboek waterschade opgelopen.

Ik ben tevreden als ik een nieuw boek ontvang op kosten van post NL het boek was goed verpakt en daarom vind ik niet dat degene die het verzonden heeft aansprakelijk voor de schade is. Post NL zou er voor moeten zorgen dat ook bij regen de post voldoende beschermd is zodat het onbeschadigd bezorgd word.
De postbezorger neem ik niets kwalijk want die moet onder wat voor weersomstandigheden dan ook er maar voor zorgen dat de post bezorgd word.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw van Milligen, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel spijtig om te vernemen dat uw studieboek met waterschade is afgeleverd. Mijn excuses hiervoor. Hier wil ik graag een melding van maken. Kunt u hiervoor aangeven hoe de zending was gefrankeerd? Betrof dit een envelop die is voorzien van een postzegel of PostNL Port betaald melding of staat er een barcode op de envelop die begint met 3S? Als er een dergelijke code op zit dan zou ik die graag van u ontvangen. Kunt u ook aangeven wie de afzender is en op welke datum u de zending heeft ontvangen? Zat er een excuusbrief bij? Een vergoeding is enkel mogelijk wanneer de zending verzekerd is verzonden als dit het geval is dan kan de afzender contact met ons opnemen voor de verdere schadeprocedure. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht dvmilligen

1 maand geleden - Goedenavond, Ik heb de zending op 14 september ontvangen en er zat geen excuusbrief bij het was die dag noodweer en de fietsende postbezorger neem ik niets kwalijk omdat het die dag waarschijnlijk onmogenlijk was om de post droog te houden. Het was jammer dat er toevallig net een studieboek in zat het was verpakt in karton maar doordat het zo vreselijk nat geregend was is het boek ook beschadigd. Het boek was afkomstig van Studers Nw Amsterdamsestraat nummer 40 7814 VA Emmen en was voorzien van een barcode 3STNTWO182269. Met vriendelijke groet, Danielle van Milligen

Heeft op 27 september 2017 om 13:24 geantwoord

Geachte mevrouw Van Milligen,

Dank u wel voor de aanvullende informatie. Ik heb een klacht voor u aangemaakt dat uw boek beschadigd is aangekomen.

Ik kan u geen vergoeding geven voor het boek. De zending is verzonden in een brievenbus zending. Deze zendingen zijn onverzekerd verzonden en daarvoor kunnen we geen vergoeding geven.

U kunt het beste contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing.

Heeft op 28 september 2017 om 12:09 geantwoord

Naar mijn mening is postNL verantwoordelijk of het nu verzekerd of onverzekerd verzonden wordt het hoort gewoon netjes afgeleverd te worden tenslotte is een brievenbus zending ook niet gratis.
De afzender heeft het zorgvuldig verpakt en netjes de verzendkosten betaald dus waarom zouden wij die aansprakelijk stellen.
PostNL zou zich juist moeten verzekeren tegen dit soort calamiteiten dat zou een stuk klantvriendelijker zijn.
Ik neem aan dat er voldoende klanten zijn die wel verzekerd verzenden en hier nooit geen aanspraak op hoeven te maken.
Voor PostNL een hoop extra inkomsten dus en een klantvriendelijkheid van nul komma nul .

Alle klachten die gemeld zijn door dvmilligen