Klacht: Strafport

op 02 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hoe kan een ‘gewoon’ persoon zien hoeveel een postzegel waard is ?
In de supermarkt krijg je als antwoord als het tot 20 gram weegt moet er een 1 opstaan en van 20-50 gram een 2. Resultaat de ontvanger moet dan €.2.19 betalen !!

Als je weer kunt zien hoeveel een postzegel waard is , want een zegel met BEATRIX 1 of 2 is minder waard dan een Willem Alexander 1 of 2 .
Maar hoe groot is het verschil ?

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 mei 2016 om 14:03 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Groenou,

Uit uw bericht begrijp ik dat u het onduidelijk vind hoe de frankering duidelijk wordt van de postzegels zelf. Allereerst wil ik zeggen dat ik uw frustratie snap.

Op het vel van een postzegel staat aangegeven hoeveel elke postzegel waard is. Voor binnenlandse postzegels is dit 74 cent. PostNL vermeldt geen bedragen meer op postzegels omdat de waarde van postzegels snel veranderd. Door dit niet meer op de postzegels zelf te vermelden zorgen wij ervoor dat er niet bijgefrankeerd hoeft te worden als de prijs wordt aangepast. Excuses voor het ongemak en eventuele frustratie.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 02 mei 2016 om 22:32 geantwoord

Het zal wel moeten . Het tarief is GEEN 74 cent maar 73 cent en Uw bewering dat op een vel met postzegels de prijs staat ,klopt ook niet in 2013 stond op alle gelegenheidsvelletjes GEEN bedrag vermeld ! Niet bijfrankeren maar wel STRAFPORT betalen bij een zegel met een 2 of die met Koningin Beatrix of Koning Willem Alexander is , zou niet moeten .

Reactie van de melder van de klacht A H van Groenou

8 maanden geleden - POSTNL is gefuseerd met Ali Baba , ja die van de 40 .

Alle klachten die gemeld zijn door A H van Groenou