Klacht: Storend glasvezelkastje in woonkamer

op 10 juni 2016 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Door Reggefiber is een tijd geleden een oerlelijk groot glasvezel kastje gemonteerd in de woonkamer.
Dit moest in opdracht van de woning stichting gebeuren, maar als bewoner had je geen enkele inspraak in of men het kastje wilde en waar.
Ik maak geen gebruik van glasvezel en ik vind het ongepast dat bedrijven en woning stichtingen je zomaar dingen kunnen opdringen zonder enige inspraak.
Het ziet niet uit en het is nogal storend groot.
Ook al is het een huurwoning, ik woon daar en niet de bedrijven of woning stichting die er geen last van hebben.
Na contact met de woning vereniging en reggefiber kreeg ik te horen dat het op de juiste plek hangt maar dat ik het gratis kon laten verwijderen of tegen kosten kon laten verplaatsen.
Verwijderen is een optie wat gratis zou gebeuren, maar als ik ooit eens weg zou gaan, wat ik niet voorzie, zou ik alsnog de hoge kosten moeten betalen om het terug te laten installeren.
Woning stichting komt met hetzelfde.
Ik vind niet dat ik moet betalen voor iets wat ik in eerste instantie al helemaal niet in de woonkamer wilde.

Dat het kastje kosteloos wordt verplaatst naar de meterkast waar men er geen last van heeft.
En dat de woning stichting hiermee akkoord gaat.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 10 juni 2016 om 09:59 geantwoord

Geachte heer Tubee,

Bij deze bevestig ik de goede ontvangst van uw melding op 10 juni.

Ik heb uw situatie nogmaals intern besproken en de verplaatsing van het glasvezelaansluitpunt zal niet kosteloos worden uitgevoerd.
Het aanbod blijft ook staan om het glasvezelaansluitpunt kosteloos te verwijderen uit de woning. Op dit moment zitten er geen kosten aan verbonden, wanneer er een abonnement wordt afgesloten, om het glasvezelaansluitpunt terug te plaatsen. Echter kan ik helaas niet beloven dat dit in de toekomst nooit zal veranderen.

Joanne Baan
Afdeling Klachten

Heeft op 10 juni 2016 om 11:28 geantwoord

Omdat het kastje zo ongeveer opgedrongen geplaatst is, ga ik niet akkoord met kosten die verbonden zijn aan het verplaatsen ervan.
Ik heb niet om een glasvezel aansluiting gevraagd maar dit werd opgedrongen door de woningvereniging zonder dat de bewoner er inspraak op had.
Mijn mening is dat ik er wel inspraak op had moeten hebben omdat ik de bewoner ben.
Maar n u zit ik opgescheept met een lelijk groot kastje in de woonkamer wat in het zicht zit en niet gebruikt wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Geen glasvezel