Klacht: Stoppen met versturen personal banking spam.

op 27 juni 2016 over ING in de categorie Banken

Beste ING,

Ten eerste waarom kan ik geen klacht of contact krijgen via een formulier op de website en moet ik verplicht chatten, bellen of langs een kantoor?

Ten tweede dien ik wederom voor de 3de of 4de keer een klacht in over SPAM die ik nog steeds ontvang over personal banking.
Dit heb ik ook gedaan op 1 november 2015 en toen is mij gezegd dat ik uit het systeem gehaald ben en ik nooit meer iets van personal banking zou ontvangen.

Tevens heb ik een klacht gedaan bij het bank kantoor in Tilburg en de bank medewerker heeft toen ook in het systeem een klacht gemaakt maar daar heb ik NOOIT wat op vernomen.
Bij navraag blijk dit normaal te zijn en is het alleen een registratie van een klacht.
Wat een super service om hier niets mee te doen.

Ik beslis zelf over mijn geld in ik wil dat jullie op geen enkele wijze nog contact zoeken met mij over beleggen of wat voor een onzin dan ook maar.
Mocht deze klacht niet naar tevredenheid opgelost worden dan haal ik mijn geld bij jullie weg en zorgen jullie ervoor dat ik mijn rekening nummer mee kan nemen naar een bank die wel naar klanten luistert.

Tevens zullen vrienden en kennissen ook hun geld weghalen en zijn jullie minstens 40 klanten kwijt.

Graag ontvang ik binnen 48 uur een antwoord op deze klacht.
Dat kan via de mail dan wel via de post.

stoppen met het versturen van de spam over personal banking.
De klant zelf de optie geven waar men informatie over wil ontvangen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

9 maanden geleden - Beste meneer Stomphorst, Allereerst begrijp ik dat je graag op een andere manier je klacht had willen indienen. Omdat we graag meteen antwoord geven op vragen of klachten, is het niet meer mogelijk een e-mail te sturen via onze website. Je kunt op 5 verschillende manieren met ons contact opnemen: telefoon, chat, kantoor, de Community op ing.nl en ook via social media (Facebook en Twitter). Ik vind het jammer om te horen dat je al meermaals je klacht bij ons hebt ingediend, maar dat er maar geen oplossing komt. Dat is natuurlijk erg vervelend en daarvoor onze excuses. Daarnaast ook mijn excuses over de onduidelijkheid aangaande de afwikkeling van jouw klacht op het kantoor in Tilburg. Natuurlijk respecteren we het wanneer je je eigen keuzes maakt qua bankzaken. Alle begrip hiervoor! De e-mails die je van ons ontvangt zijn puur ter informatie. Het is niet onze bedoeling dit op te leggen of wat dan ook. Daarom is er in Mijn ING de mogelijkheid om aan te geven of je wel of geen nieuwsbrieven wenst te ontvangen. Dat kun je aanpassen onder het kopje Mijn Gegevens en Instellingen (rechtsonder) en dan Persoonlijke Instellingen. Ik heb het even voor je nagekeken en heb alsnog de verzending van nieuwsbrieven voor je stopgezet. Tevens heb ik je Personal Banker geïnformeerd dat je dit niet op prijs stelt. Je kunt ervan uitgaan dat het nu in orde is. Als je nog aanvullende vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik het graag. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht A. S.

9 maanden geleden - Beste ING, Kan dan ook de spam via de brievenbus over personal banking gestopt worden voor de mail staat er bij mij gewoon een regel alles van ING verwijderen. Verder geloof ik nog steeds niet dat mijn klacht is opgelost aangezien dit ook de andere keren beloofd is. 5 manieren om contact te krijgen met de ING? facebook heb ik niet. twitter heb ik niet. Kantoor werkt niet bij klachten want daar doen jullie niets mee dan alleen registreren. Bellen werkt niet want daar doen ze ook niets met een klacht. Chat wie verteld mij dat dit een echt persoon is en niet een digitaal persoon. Verder waarom spreken jullie klanten aan met jij en je. Is jullie niet geleerd fatsoenlijk tegen klanten te zijn en ze met u aan te spreken.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 27 juni 2016 om 18:05 geantwoord

Beste meneer Stomphorst,

Zoals mijn collega aangaf is alles voor u nagekeken en in orde gemaakt. Ik ga er dan ook vanuit dat dit klopt.

Via social media is ervoor gekozen om je en jij te gebruiken in plaats van u omdat social media informeler is. Mocht je dit niet waarderen kunnen wij je ten alle tijden met u aanspreken.

Vriendelijke groet,
Sanne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door A. S.