Klacht: Stilzwijgende polisverlening van 1 jaar ?

op 13 oktober 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

Een brief met de melding van een ‘mislukte’ incasso van verbaast mij enorm omdat wij de verzekering per e-mail bij EWP hebben opgezegd. Uw bij de brief bijgevoegde bankmachtiging zal daarom ook niet door mij worden ingevuld. (toestel is niet meer in gebruik)

Direct na aanleiding van uw brief heb ik op 13 oktober contact met uw callcenter opgenomen om te vragen waarom de verzekering niet is geroyeerd, Uw medewerker heeft aangegeven dat de genoemde polis met wederom een heel kalenderjaar verlengt zou zijn. U zult snappen dat mijn verbazing groot is.

Dat ik volgens uw medewerker alleen schriftelijk kan reageren is de reden van deze post, de e-mail van 13 oktober 2016 en de per regulier verstuurde afschrift van deze klacht en voorstel aan uw postbus te Hanover.

Een jaarlijkse verlenging is per 1 januari 2010 onder Nederlandse wetgeving niet toegestaan. De handelswijze van WERTGARANT is dan ook onwettig en de verzekeringspolis die u denkt te hebben is niet van kracht.

Ik stel voor gezien het gegeven dat wij elkaar niets verschuldigd zijn de polis per 1 september 2016 ontbonden te verklaren en dit dossier heel snel te sluiten.

Ik verwacht binnen 10 werkdagen uw schriftelijke reactie en instemming met mijn voorstel,

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EWP European Warranty Partners SE

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Bernard Edelenbos