Klacht: Status pakket: opgehaald (maar niet door mij)

op 31 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 28 juni de melding gekregen dat ik mijn pakketje op kon halen bij een PostNL locatie (Jumbo van Bergenstraat)

Ik heb getracht daar het pakketje op te halen maar de medewerkster gaf aan dat het pakketje al was opgehaald. (Waarschijnlijk door PostNL)

Zij heeft nog een foto gemaakt van haar beeldscherm met mijn telefoon.

Ik heb contact opgenomen met PostNL en gevraagd hoe dit kan. Zij geven aan het heel vervelend te vinden maar niks voor mij te kunnen doen. Ik moet bij de leverancier van mijn pakketje zijn.

PostNL geeft dit op de website aan:Mag iemand anders mijn pakket ophalen bij een PostNL Pakketpunt?

Ja, maar alleen als u daar toestemming voor heeft gegeven. Dit doet u heel makkelijk met het bericht dat de bezorger bij u heeft achtergelaten. Op de achterkant van het bericht vult u de naam in van de persoon die u toestemming wilt geven en uw eigen handtekening. Die persoon kan met het bericht en een geldig legitimatiebewijs uw pakket ophalen.

Aangezien ik geen gemachtigde heb aangewezen nog zelf het pakketje heb opgehaald vind ik dat PostNL hier ook een rol in speelt.

PostNL moet uitzoeken waar het pakketje is gebleven of wie het heeft afgehaald.

De gegevens op de foto kunnen ook niet juist zijn aangezien de adresgegevens niet kloppen kan het niet zo zijn dat er een niet thuis melding is gemaakt.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 weken geleden - Geachte mevrouw Rijskamp, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat bij het afhalen van uw pakket bleek dat de zending al was opgehaald. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er precies is gebeurd en waar uw pakket is en wil graag op uw bericht reageren. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende gegevens van u: - Wat is de track&trace code van het betreffende pakket? - Wat is uw volledige adres? - Kunt u voor de zekerheid een omschrijving geven van de inhoud en verpakking van het pakket? Indien mogelijk en nodig kan ik met deze informatie een onderzoek opstarten. Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

2 weken geleden - Geachte mevrouw Rijskamp, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 07 augustus 2017 om 13:26 geantwoord

Geachte mevrouw Rijskamp,