Klacht: Status pakket onjuist en niet traceerbaar

op 04 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket had een onvolledig adres en is teruggestuurd naar een postbus in Schiedam. Ik kan het daar niet ophalen, de status staat op ‘succesfully delivered’, waardoor de zender ervan uit gaat dat het pakket succesvol is afgeleverd. Volgens de klantenservice kunnen zij de status niet aanpassen en zijn ze ook niet in staat het bericht door te geven aan iemand die dat wel kan. Hierdoor is het oakketje niet meer traceerbaar en is deze ‘verdwenen’ in een grote bodemloze put. Bedankt PostNL!

Als ik kan zien dat mijn pakketje daadwerkelijk teruggestuurd is, zoals dat wel het geval is bij andere paketten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 oktober 2017 om 14:23 geantwoord

Geachte heer Doolaard,

Uit uw bericht begrijp dat u graag de bevestiging wil dat het pakket retour is gestuurd, omdat de afzender deze informatie nodig heeft voor het aanbieden van een passende oplossing.

Hoewel het niet mogelijk is om de status in Track&Trace aan te passen, raad ik u aan om het volgende bericht naar de afzender toe te sturen:

PostNL hereby declares that the parcel with tracking code: LX238904831NL has not been received by your client.
This parcel was delivered at a return mailbox: 3109AB Schiedam, the Netherlands, linked to your business.
As this parcel is in its return process, I hope that with this declaration,
you and your client can agree to compensation of a kind you both see fit.

Kind regards,
PostNL customer service

Ik ga ervan uit dat de afzender u een passende oplossing aan zal bieden en dat u voldoende informatie van mij heeft ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door sander.doolaard