Klacht: Status op afgeleverd gezet

op 22 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket niet ontvangen wel op status afgeleverd gezet!

Pakket vanuit china laten halen. Pakket is onbestelbaar en wordt naar postbus 7096 in schiedam gestuurd. En krijgt daardoor status ‘bezorgd’! Bezord in schiedam ja niet bij mij!! Chinezen zien afgeleverd. En gaan er van uit dat ik pakket WEL ontvangen heb.

Twee keer klantenservice gebeld en die maken je nog bozer… weten wat het probleem is, begrip en oplossingsbereidheid ver te zoeken. Zo iets doms nog nooit meegemaakt!!

Verwijzen ze je door naar china, waarom??! Postnl maakt toch de fout door status verkeerd te zetten. En 2 terecht dat de chinezen je weer doorverwijzen naar postnl, zij zien immers de status op ‘bezorgd’ staan.

Status “bezorgd” verwijderen of aankoopbedrag retour of neem zelf contact op met chinezen om de situatie uit te leggen!! (want mij geloven ze niet!)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 14:38 geantwoord

Geachte heer, mevrouw El Amrani,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over de status van een pakket uit het buitenland. Graag wil ik dit toelichten.

Wanneer een pakket retour gaat naar de afzender in het buitenland dat gaat dit vaak via een postbus die is gekoppeld aan deze afzender. Dat geldt tevens voor het postbus adres dat u noemt. Het is niet mogelijk om een zending die retour is gegaan nog tegen te houden.

De reden van retour staat op het pakket zelf vermeld. Het kan een aantal weken duren voordat het pakket terug is bij de afzender. Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken.

Alle klachten die gemeld zijn door lmr-m