Klacht: stalkgedrag en zwaar onprofessioneel benadering van dit incassobureau

op 26 december 2017 over Straetus in de categorie Incassobureaus

Door een fout helaas bij dit rare incassobureau terecht gekomen.
In de eerste instantie maakte ik netjes een betaal afspraak over het in te vorderen bedrag, deze maakte ik nadat ik met een 06 nummer gebeld werd. Nog nooit 1 vordering via de post of iets degelijks binnen gehad.
Nu lees ik overal dat een incassobureau je op de hoogte moet stellen van een in te vorderen bedrag en dan 14 dagen de tijd moet geven om te betalen en zo niet dat er dan pas hoge incassokosten in rekening gebracht mogen worden.
Helaas 1 of 2 dagen voordat de betaal afspraak binnen zou zijn werd ik via 2 06 nummers via whatsapp benaderd toen ik niet gelijk op kon nemen omdat ze onder werktijd bellen werd ik binnen 30 minuten 22 keer gebeld ook dit via whatsapp. ook stuurden ze meerdere berichten en als die gelezen werden en niet direct beantwoord of ik was online geweest nadat ik werd gebeld. kreeg ik gelijk screenshots dat de berichten gelezen waren en een stukje waarin stond dat het rechterlijk bepaald was dat als iets gelezen was ik op de hoogte was en moest reageren. naar mijn weten krijg je dan een brief of een aangetekende brief. maar nee deze brief zou kwijt zijn geraakt bij de post.
Ik heb heus wel eens in het verleden met een incasso te maken gehad, maar nog nooit in mijn leven zoiets raars meegemaakt als dit.
Ook heb ik duidelijk verteld dat ik niks met dit incasso bureau te maken wil hebben en heb ze duidelijk verzocht mij niet meer te stalken en dat ik al hun nummers zou blokkeren ook heb ik de vordering rechtstreeks betaald aan de schuldeiser en achteraf willen ze alsnog 40 euro incasso hebben en gaat het onprofessionele gedrag weer verder.

Wanneer ik een bewijsstuk krijg dat er daadwerkelijk een brief is verzonden. waarin staat dat ik 14 dagen de tijd heb te betalen. dan betaal ik pas incassokosten en eerder niet!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Straetus over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Straetus in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Straetus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Straetus

Heeft op 12 december 2017 om 15:01 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht jordyjaa

4 maanden geleden - beste Crijn Jansen, Bedankt voor uw reactie. Ik heb u een email verzonden. het was vestiging dronten waar eigenlijk alle klachten vandaan komen. ik hoop dat u zo snel als mogelijk contact met mij opneemt omdat ik net nog gebeld ben en er gedreigd wordt dat ik vanavond nog op wanbetalers.nl wordt gezet en dat er maandag nog een dagvaarding eruit gaat naar de rechter. dus helaas krijg ik geen tijd om dit op te lossen ik hoop dat u mij snel bericht. mvg Jordy

Alle klachten die gemeld zijn door jordyjaa