Klacht: spam via google-groups

op 07 oktober 2011 over Google in de categorie Zoekdiensten

Bijna dagelijks krijg ik flauwekul-mail van zuidamerikaanse vastgoed-aanbieders, die dit spammen via google-groups. Aangezien ik geen lid ben van google-groups, sowieso geen enkel account daar heb, is dit volstrekte nonsens en wordt Groups dus misbruikt om over de hele wereld te spammen.
Tot mijn irritatie en verbazing kun je daar bij Google alleen iets over melden door… juist ja: eerst lid te worden van Google Groups! Het is toch te dwaas voor woorden? Dat is dus juist wat ik niet wil. Hoe kan het in vredesnaam dat zo’n enorm bedrijf niet geciviliseerd genoeg is om een normaal mail-adres op de site te zetten waar je een klacht heen kan sturen?

Een groot bedrijf als Google (en vergelijkbare bedrijven) zouden verplicht moeten worden in ieder land waar men actief is, een duidelijk toegankelijke site te voeren. Op dit site moet het mogelijk zijn om een klacht in te dienen, zonder dat je eerst weer ergens lid van moet worden of je hele doopceel in moet vullen. Ik wil gewoon van die spam af en dat melden. Dus niks lid worden van een groep om dat te kunnen melden en niks mijn geboortedatum aan Google (of anderen) verstrekken als ik gewoon een klacht wil melden. Om daar iets aan te doen hebben ze echt mijn geboortedatum (of andere info) niet nodig.

Alle klachten die gemeld zijn door zeurniet