Klacht: sorry was voldoende geweest

op 21 december 2012 over Veolia Transport in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond op de Wilhelminna singel te wachten op bus 2 richting Nazareth, 14:02 21-12-2012 . Toen ik deze zag aankomen liep ik naar de voorkant van de halte zodat ik voor de deur zou staan als de bus er was. Voordat de bus ook maar tot een stop kwam te staan reed hij al weer door. Ik zag de chauffeur kijken naar de de reactie van de mensen bij de halte, maar ik wachtte tot hij zou stoppen wat ongeveer recht voor mijn neus had moeten zijn. Daarom ook dat ik niet op de deur afrende van een rijdende bus en aan klopte of de deur open mocht. Toen de bus wegreed ben ik dus vervolgens rennend naar de bushalte aan de andere kant van het station gegaan om mijn bus alsnog te halen en er even wat van te zeggen. Gewoon beleefd taalgebruik. “U had best mogen stoppen bij de wilhelmina singel” De chauffeur deed dit af alsof ik gek was. Het enige dat ik wilde horen was zijn excusses, maar deze chauffeur maakte er een groot probleem van. Ik zou niet voor zijn deur hebben gestaan en hij was gewoon gestopt volgens hem. Nu kan ik begrijpen dat er mensen zijn die soms onterecht boos worden op de chauffeur, maar zelfs dan zou het afgehandeld kunnen worden met een simpele ‘Sorry, mevrouw’

Klantvriendelijkheid aanscherpen. 'Sorry' is maar een klein woordje maar voorkomt ontevredenheid enorm. Met het melden hiervan zelf ben ik voor de rest tevreden en is geen verdere oplossing nodig.

Alle klachten die gemeld zijn door treentje