Klacht: onbeschoft personeel

svanest op 31 juli 2011 over Sorayas Shoesz in de categorie Schoenenwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kwam om 17.45 uur de winkel binnen en pakte 4 paar schoenen uit het uitverkooprek die ik leuk vond. Een verkoopster(hindoestaans-surinaams meisje met lang zwart haar en zwarte bril)was aan het stofzuigen en stofzuigde voor me langs terwijl ik de schoenen in het rek aan het bekijken was. Ze zei niks, keek alleen maar boos. Toen ik ze wilde gaan passen stonden er 3 verkopers(het hindoestaanse meisje, een jonge vent die niks zei, en een brunette, blank met een staart en bruine ogen) achter de balie met lange gezichten. Zij hadden duidelijk geen zin om vlak voor sluitingstijd de 2e schoen erbij te pakken. Ik zei met een grapje “niet allemaal tegelijk alsjeblieft” en wachte bij de bankjes totdat ze terug waren. Ik werd geroepen naar de balie om de schoenen op te halen, de verkopers kwamen ze niet brengen. Ik mocht ze maar 1 voor 1 passen, niet alle drie tegelijk meenemen naar het bankje en gaan passen. Toen ik zei dat ik dat vreemd vond, werd er gezegd dat dit het beleid was. Ik werd aangesproken door de brunette. In de huisregels bij de kassa stond dit niet vermeld. Dus elke keer na het passen moest ik terug naar de balie en een ander paar ophalen. Zo duurde het nog langer. Er was niemand die mij verder hielp met passen of de schoenen brengen naar het pasbankje.(3 meter van de kassa vandaan)Ik maakte een opmerking dat het niet erg klantvriendelijk was, en ik kreeg als sneer terug dat ik ook niet aardig was (door de brunette)??? Omdat 1 paar schoenen van de 3 verkleurd was wilde ik het 4e paar passen. Dat kon niet meer omdat het 18.01 uur was. Ik viel bijna om van verbazing, hoezo dat kon niet meer? Ik had de 4 schoenen allemaal op de balie liggen en de deur naar het magazijn stond open en er waren nog meer klanten in de winkel. De sale aanbieding was 3 paar kopen , en het duurste paar betalen. Dus ik wilde 3 paar kopen en dus het andere paar nog passen. Hier ontstond een discussie mnet de brunette dat het niet meer mogelijk was en ik vroeg waarom niet? Er werd mij arrogant toegesnauwd dat ze gesloten waren dat zij ook op tijd naar huis toe wilden. Mijn antwoord was dat het niet zo handig was om een koop teniet te doen door zo’n starre houding en zeker niet commercieel. Het was duidelijk niet hun eigen zaak. Ik moest maar ergens anders mijn schoenen moest gaan kopen, er waren meer winkels. Ik was hevig verontwaardigd over deze opmerkingen en houding! Ik werk zelf in een service verlenend bedrijf en weet heel goed hoe je met klanten om moet gaan en dit is zeker niet de manier. Uiteindelijk kreeg ik de 2e schoen van het laatste paar (van het hindoestaanse meisje)om te passen en kocht ik om 18.07 uur 3 paar schoenen. Het is dat ik ze nergens anders kon krijgen voor deze sale prijs, anders was ik zeker weggelopen zonder aankoop. Toen ik naar de manager vroeg was die niet aanwezig, en ik heb gezegd dat ik zou gaan schrijven, U gaat u gang maar werd er gezegd, het kon ze niks schelen! Achteraf begrijp ik nog steeds niet waarom ik de schoenen toch heb gekocht, dat was zeker niet om de aardige en behulpzame en klantvriendelijke verkopers!(cynisch bedoeld) In deze zaak kom hier nooit meer terug en zal zeker dit verhaal in mijn omgeving vertellen, dat dit bedrijf geen aanrader is. Concurrentie genoeg die mij als klant wel willen! Dit heb ik nog nooit meegemaakt,ik wordt weer kriegelig als ik eraan denk.

Gewenste Oplossing:

Het personeel aanspreken op hun arrogante gedrag en niet commerciele houding. Onvriendelijk en stug in verbaal en vooral ook non verbale houding.
Ik wil een terugkoppeling krijgen van de manager of andere leidinggevende. Deze verkopers begrijpen niet dat de klanten uiteindelijk hun salaris betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door