Klacht: Sommatiekosten

op 04 augustus 2017 over Billink in de categorie Betalingsdiensten

Via dit bedrijf kun je achteraf betalen. Hiervan had ik in het verleden ook gebruik gemaakt. Dit keer is het echter niet goed gelopen.

Ik had op 12 juni een bestelling bij boozyshop geplaatst. Op 12 juni had ik ook van billink een bevestiging gekregen met daarin de vermelding dat ik de factuur met een ideal code binnenkort zou ontvangen. In het verleden heb ik dit ook altijd netjes binnen 3 dagen op mijn mail ontvangen. In dit geval heb ik de factuur niet ontvangen. Op 3 juli ontvang ik pas een mail met de factuur en ideal code erin. Bovenaan de mail staat dat dit de herinnering is.

Op 19 juli krijg ik ten slotte een aanmaning met een vermeerdering van €12.5 aan sommatiekosten.

Dit bedrijf heeft me in totaal 2 keer verzocht aan mijn betalingsverplichting te voldoen. Volgens de wet moet de eerst volgende handeling na het niet betalen kosteloos te zijn. Ze hebben 1 stap overgeslagen en dat is het versturen van de factuur. Hierdoor is de opgestuurde aanmaning de 1 ste herinnering.

Ik heb met dit bedrijf zowel telefonisch als per mail contact opgezocht. Zij geven een geautomatiseerd antwoord om klanten af te weren. Ze hebben me verteld dat ze de factuur op 15 juni hebben gestuurd, maar met een makkelijk zoekopdracht in mijn mail kom ik tot een ander antwoord. Ik heb alles doorzocht en ik heb dus niks ontvangen. Verder zeggen ze dat in de eerste herinnering word vermeld dat die factuurdatum is verstreken. Dat doet er natuurlijk niks aan af dat ik de factuur niet heb ontvangen.

Graag wil ik dat ze me een nieuwe ideal link opsturen zonder sommatiekosten bij het verschuldigde bedrag op te tellen.

Als er geen sommatiekosten in rekening wordt gebracht.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Billink over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Billink in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Billink een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Billink

Heeft op 11 augustus 2017 om 10:58 geantwoord

Beste Melek,

Vervelend dat je aangeeft deze niet te hebben ontvangen, wij zijn nagegaan waar de factuur naar toe is gezonden.
Dit is het adres welke is ingevoerd bij het plaatsen van de order, de herinnering en aanmaning zijn naar hetzelfde adres verstuurd.

Aangezien wij een betaling hebben ontvangen kunnen wij op dit moment helaas niets meer voor je doen. Zou je in het vervolg contact op willen nemen als je wel een herinnering ontvangt maar geen factuur hebt ontvangen.

Wij kunnen op dat moment de factuur altijd toezenden en de factuur even in de wacht zetten.

Je kan ons altijd een e-mail sturen naar info@billink.nl of telefonisch via 010-41 41 473 als er nog vragen zijn naar aanleiding van dit bericht.

Fijne dag!
Eva

Heeft op 11 augustus 2017 om 11:42 geantwoord

Kunnen jullie mij een bewijs opsturen waaruit blijkt dat jullie de factuur hebben verzonden naar mijn e-mailadres. Ik heb reeds een afbeelding verzonden die laat zien dat ik niks heb gekregen.

Alle klachten die gemeld zijn door melegim_benim_1@hotmail.com