Klacht: Snelle levering is geen levering!

op 25 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Iets besteld bij Goohoo woensdagavond 20 mei, extra betaald voor snelle levering (same day delivery)
Donderdag was het Hemelvaart maar ik dacht dán is het er zeker vrijdag.
Vrijdagmorgen met Goohoo gebeld om te vragen wanneer het bezorgd zou worden ; vanavond was het antwoord.
DHL zou track en trace sturen ; niets ontvangen
Vrijdagavond zo ongeveer de hele avond uit het raam gekeken ; geen DHL niets bezorgd.
Zaterdagmorgen DHL gebeld ; bezorger had ons om 22.00 niet thuis getroffen zei ze !!! Oohh dat klopt niet we waren écht thuis.
Maar zei de dame van DHLze komen vandaag het pakket brengen.
En raad eens wat….Het is nu zaterdagavond 20.30 en nog steeds niets.
Voor de zekerheid het parcelpoint gebeld maar ook dáár geen pakket voor ons.

Pakket liefst nu nog ontvangen
Excuses van DHL
Extra geld wat ik betaalde voor snelle levering retour.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 25 mei 2020 om 12:57 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat u een zending heeft aangemaakt waarbij dit extra snel geleverd zou worden. Vanuit ons zou u een traceercode ontvangen. Toen u vrijdag geen traceercode en zending had ontvangen bleek bij navraag dat u ten onrechte een niet thuis melding had gekregen. Gelukkig zou uw zending zaterdag komen, maar nu blijkt dat dit zaterdag ook niet is bezorgd. Mijn excuses voor al het ongemak.

Ik heb uw zending gelukkig kunnen vinden. Vanuit de afzender is er geen e-mailadres aan de zending gekoppeld. Dit verklaart in elk geval waarom u geen traceercode van DHL heeft ontvangen. Op vrijdag is de zending niet juist afgescand. Zo te zien had dit een overmacht melding moeten zijn. Op zaterdag is de zending wel met overmacht gescand. Dit betekent dat er niet geleverd kon worden door grote drukte, ziekte, technische problemen of een andere onvoorziene omstandigheid. Dat is voor u natuurlijk zeer vervelend aangezien u extra heeft betaald om de zending sneller binnen te krijgen. Ondanks dat ik mij kan voorstellen dat u daarom de extra kosten terug wilt vragen moet ik u wel aanraden om daarover contact op te nemen met de afzender. U heeft deze kosten namelijk niet aan DHL betaald maar aan de afzender. Zij kunnen dit als onze betalende klant wel verder met ons oppakken. Nogmaals mijn excuses voor al het ongemak.

Heeft u verdere vragen? Neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Hartelijke groet,

Jip
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 mei 2020 om 13:00 geantwoord

Ik heb het pakket nog altijd niet ontvangen!!

Alle klachten die gemeld zijn door ETStam