Klacht: Sneaky courier

op 25 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag was pakket van €230 naar mij onderweg
Op de mail stond bezorgmoment tussen 1300-1500 . Was hele middag dus thuis zitten wachten .
Opeens nieuwe mail gekregen “17:20 hebben we u gemiste . U kunt pakket ophalen bij DHL punt vanaf maandag na 18:00 “ ??????
Gemist ? – ik was gewoon thuis en de deur bel doet gewoon .. En omdat de courier niet langs was geweest er werd ook geen gele kaart achter gelaten . Er komt dus geen tweede poging maandag en ik mag ook geen nieuwe bezorg afspraak zelf regelen.
Er zijn 2 dichtbij DHL punten bij me in de buurt maar nope ! zomaar gaat de meneer mijn pakket brengen naar DHL punt die heel ver weg van mijn huis is en alleen in de avond uur open ..
In heb geen auto en ben slecht te benen .. THANKS DHL !!

Uit DHL system bleek dat ik ZELF het bezorg afspraak heb veranderd naar DHL punt ipv thuis of bij buren … HELL NOOOO , I DIDN’T
Op mijn Parcel app zie ik alles wat en wanneer iets gebeurd !!
17:21 delivered
17:21 we missed you .
17:31 request by the recipient for delivery at DHL service point ???????? !!!! ( Ik helemaal niks gedaan )
17:33 courier returned from the route
17:37 delivery instructions changed to delivery at the service

Kijk , ik vind het niet erg om mijn pakket andere dag te krijgen , ik begrijp het wel of het te druk is om alles pakket nog op tijd af te leveren .. maar zomaar z’n sneaky gedrag ?

Vanochtend DHL gebeld . Na de situatie uitleggen , de meneer klanten service zei so simple “ ja en wat is de vraag dan ? Er is niks aan te doen u moet de pakket gewoon bij service punt ophalen “ En toen was het gesprek beëindig !!

Zending nummer
3SZAL002058349

I just want my parcel delivered at home !!
Maak niet uit welke dag .

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 25 mei 2020 om 13:57 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat uw zending een onterechte niet thuis melding heeft gekregen. U kon de bezorginstructies niet meer wijzigen, zag dat de zending naar een locatie ver weg wordt afgeleverd en kreeg vervolgens via uw Parcel App te zien dat u de instructies zelf gewijzigd zou hebben. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb de zending nagekeken en zie dat de bezorger zaterdag per ongeluk een afgeleverd scan heeft gegeven. Vermoedelijk had dit een overmacht scan moeten zijn. De bezorger heeft deze scan moeten corrigeren met een niet thuis melding zodat het pakket nog wel in levering zou gaan. Anders was het pakket bij het sorteren automatisch retour afzender gestuurd. Vanwege de niet thuis melding heeft het systeem de levering automatisch omgezet naar een ServicePoint. Dit is dus door het systeem gedaan en niet door u. Het systeem kiest daarbij een locatie uit op basis van afstand en beschikbaarheid. Helaas is het momenteel zeer druk waardoor dit soms ook een locatie op een wat ruimere afstand kan zijn.
U kon inderdaad de instructies niet meer wijzigen. Dit komt doordat er een onterechte afgeleverd scan is gegeven.

De zending wordt vandaag op het aangegeven ServicePoint bezorgd. Vanuit ons is dit helaas niet meer aan te passen. Als afhalen voor uzelf erg lastig is hoop ik dat iemand anders voor u de zending kan afhalen. De instructies wijzigen om de zending op het huisadres aan te bieden is helaas echt niet mogelijk. Sorry voor al het ongemak.

Heeft u verdere vragen? Neem dan gerust nogmaals contact op.

Hartelijke groet,

Jip
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ThivaMora