Klacht: smijten met pakketje op de grond

op 30 juni 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dinsdag 23 juni verwachte mijn dochter een pakketje van Uwantisell te Grotenoord 4 Hendrik-Ido-Ambacht.

Om 15.00u zag mijn zoon de bezorger van DHL staan bij de poort. Mijn zoon wenkte hem dat hij het perceel kon betreden om het paketje af te geven maar de bezorger zei geïrriteerd dat de poort op slot was. Dat was helemaal niet zo want de poort was open. Dat zei mijn zoon nog uit het raam tegen de bezorger. Mijn zoon liep toen naar de poort en liet zien dat die gewoon open was.

Op dat moment smijt de bezorger het pakje boos op grond en loopt verder. Dat terwijl hij het pakje af had kunnen geven of op de brievenbus had kunnen leggen.

Het was een jonge man met een Afrikaans uiterlijk ,afkomstig van Eritrea, Somalië of Ethiopië.

Jammer genoeg kan ik het pakje niet uploaden om foto’s te laten zien. Het volgende stond erop: SVC RC101, Rit 27 Parcel 27 PID 9112, referentie ORD456934 datum 23-06-2020

Dit is het toppunt van agressieve onbeschoftheid en klantonvriendelijk gedrag.

Eigenlijk ben ik pas tevreden als DHL deze man op staande voet ontslaat en dat aantoonbaar kenbaar maakt.

Zoniet dan wil ik graag dat deze man op zijn asociaal gedrag wordt aangesproken en een persoonlijk excuus richt aan ons adres.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 juni 2020 om 12:02 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Onze bezorgers moeten vanwege corona het pakket op de grond leggen. Gooien is inderdaad niet de bedoeling. Mijn excuses hiervoor. Maar dit is een fout die absoluut niet tot direct ontslag zal leiden. We zullen het wel verder oppakken om herhaling te voorkomen.

Overigens is het mij niet duidelijk wat de afkomst van de chauffeur hier mee te maken heeft. U had deze klacht ook prima kunnen indienen zonder dit te noemen. Dan hadden we u minstens zo serieus genomen.

U mag er in ieder geval vanuit gaan dat dit niet meer voorkomt. Indien er toch iets misgaat met een levering van ons, dan horen we dat graag.

Met vriendelijke goet,

Jasmin
DHL Parcel Webcare

Heeft op 30 juni 2020 om 12:41 geantwoord

Ik heb het uiterlijk van uw werknemer willen beschrijven om meer specifieke aanknopingspunten te geven; de politie doet dat overigens ook dus zo vreemd is dat niet hoor; uw overgevoeligheid in deze verbaast zeer, temeer daar ikzelf niet blond ben met blauwe ogen en van Suriname afkomst ben!

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Braaf