Klacht: Smartphones

op 07 oktober 2011 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb voor het eerst een smartphone aangeschaft en heb nog geen abonnement met internet. Overal wordt je allert gemaakt op het feit dat telefoons snel het internet op gaan zonder dat je het weet. Daarom was ik altijd heel huiverig op deze producten. Toen ik de Samsung Galaxy Gio aanschafte was het eerst wat ik deed zoveel mogelijk dingen die met internet te maken hadden uitzetten. Toch zag ik op mijn abonnements overzicht dat ik al 11,25 euro buiten mijn bundel verbruikt had (op 1 dag!) Ik ben op internet gaan zoeken wat er mis zou kunnen zijn, blijkt er nog één vinkje aan te staan waarvan ik nieteens wist wat het woord betekent. Ook in de gebruiksaanwijzing die ik heb gekregen bij de telefoon staat niks over welke facetten je uit moet schakelen om je telefoon te gebruiken zonder dat het zoekt naar internetverbindingen. Dit lijkt mij toch wel erg belangrijk.

Ik zou tevreden zijn als ik de 11,25 euro die ik buiten mijn bunden verbruikt heb terug krijg. én dat er in de gebruiksaanwijzing meer informatie komt te staan hoe om te gaan met de internetfuncties op je telefoon.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Samsung

Heeft op 25 oktober 2011 om 15:10 geantwoord

Beste C. Wortel,

Wij betreuren het feit dat u al zo snel zulke hoge kosten aan uw internetbundel heeft. Wij nemen uw feedback mee bij onze evaluatie van de Quickguides en de handleidingen van onze mobiele telefoons.
Indien u beter inzicht wilt hebben in uw dataverbruik, adviseren wij u om een applicatie te downloaden die uw persoonlijke dataverbruik voor u-zelf monitort, zoals bijvoorbeeld 3G Watchdog. Een ander advies dat wij aan u meegeven, is om het automatisch synchroniseren en/of updaten van applicaties op uw telefoon uit te schakelen en deze enkel uit te voeren wanneer u beschikking heeft over een WiFi-netwerk.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

Alle klachten die gemeld zijn door C. wortel