Klacht: Sleutel kwijt na versturen

op 14 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Eerder vanavond contact gehad met PostNL over een lege envelop wat door mijn brievenbus is gekomen. Hierin zat een sleutel die het hotel waar ik afgelopen weekend heb overnacht heeft opgestuurd nadat ik deze was vergeten. Nu is het zo dat ik duidelijk kan zien dat deze envelop open is gemaakt om de sleutel eruit te halen! Bij PostNL doen ze het af met de mededeling dat dit soort dingen vaker zijn gebeurd en dat het gewicht van een sleutel te zwaar is voor een gewone envelop en dit dan mis kan gaan in het sorteercentrum. Dit verhaal geloof ik echter niet! Op de envelop is duidelijk te zien dat deze is open gemaakt! Ik heb hem nog in bezit.

Contact gehad met het hotel en zij hebben de envelop met inhoud opgestuurd dus daar kan het niet mis zijn gegaan.

Wanneer PostNL de route nagaat die mijn sleutel heeft afgelegd en daarbij ook de bezorger aan de mauwen trekt. Ik voel mij hierdoor niet veilig. Daarbij wil ik een compensatie omdat ik nu een nieuwe sleutel moet laten maken en dit de schuld is van iemand die werkzaam is bij PostNL.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 augustus 2017 om 11:17 geantwoord

Geachte mevrouw Kamp,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw sleutel uit de envelop miste. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er is gebeurd en waar de sleutel is. Graag geef ik u een toelichting.

Tijdens de automatische postverwerking in de sorteermachine komt het soms voor dat harde voorwerpen zoals sleutels uit de envelop scheuren. Een degelijke verpakking inclusief beschermingsmateriaal is in dit geval erg belangrijk. Omdat er van gewone post geen administratie wordt bijgehouden kan ik tot mijn spijt niet achterhalen wat er precies misgegaan is en waar dit is gebeurd. Ik heb een melding gemaakt bij de bezorgafdeling zodat dit voorval besproken wordt met de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de bezorging op uw adres, zodat hier extra aandacht aan zal worden besteed. Deze melding wordt intern afgehandeld, hierover krijgt u geen persoonlijk bericht meer.

Alle post of inhoud die wij om welke reden dan ook niet kunnen bezorgen wordt doorgestuurd naar een speciale afdeling. Als het gaat om zendingen met specifieke inhoud die goed te omschrijven is kan de afzender via een formulier laten onderzoeken of de inhoud bij ons is binnengekomen. Navraag naar een sleutel is mogelijk als er een sleutelnummer en sleutelmerk bekend is. Mijn advies is dan ook om contact op te nemen met de afzender zodat zij eventueel navraag kunnen laten doen. Dit kan alleen door de verzender worden gedaan omdat zij onze opdrachtgever zijn. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Alle klachten die gemeld zijn door meetje88