Klacht: Slechte voorlichting

op 20 mei 2017 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

In december 2016 heeft mijn man een bril gekocht bij Pearle in Waddinxveen. Bij het betalen van de bril werd er gezegd dat we er “zelfs” een waardebon van Euro 139,00 bij kregen. Waar we in eerste instantie heel blij mee waren.
Dus de waardebon weggelegd met in ons achterhoofd er later een zonnebril voor te kopen.
Dus vandaag eindelijk in de mogelijkheid om de zonnebril te gaan kopen.
Toen we in de winkel een bril uitzochten en aangaven dat we een bon hadden werd er op dat moment gezegd dat deze bon alleen te gebruiken was voor een zonnebril op sterkte. Dat viel gelijk al tegen omdat mijn bril voor een zonnebril geen sterkte nodig heeft.
Bij het afrekenen werd er toen aangegeven dat de bon niet meer geldig was!!!! Bleek dus maar 2 maanden geldig te zijn.
Wat een teleurstelling maar ook wat klantonvriendelijk. Niets van deze vorige informatie was tegen ons verteld bij de aankoop van de bril.
Alleen het woord waardebon.
Wij zijn heel erg teleurgesteld want zo zijn wij indirect blij gemaakt met een dode mus. Maar ook in het feit dat de verkoper dit niet medegedeeld had. Van zijn kant uit toch een hele kleine moeite.
Nu zijn wij gewoon benadeeld voor Euro 139,00. En is Pearle op deze manier ook direct een klant kwijt. Want dit is van onze kant uit geen service van Pearle.

Ik zou graag zien dat Pearle hier op een andere manier mee om zou gaan.

8 uur geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

Bericht van Pearle

8 uur geleden - Geachte mevrouw Jonkman, Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven. Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening. Met vriendelijke groet, Pearle Opticiens webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Caroline Jonkman