Klacht: Slechte service van Pronto in Heerlen

op 24 augustus 2018 over Pronto Wonen in de categorie Meubelwinkels

Half september 2016 heb ik bij Pronto in Heerlen 2 relaxfauteuils gekocht voor een bedrag van ruim € 1300,00. Daarbij ook de “ All in house” garantie voor 5 jaar bijgekocht…
Dom, maar waar! In maart 2018 heb ik een klachten over onze relaxfauteuils ingediend: je zakt, in beide stoelen, onderuit.
Je gaat scheef hangen, leuning en stoel geven géén comfort meer, kortom: weinig relaxen, op een gewone keukenstoel zit je beter…de eerste monteur zag het probleem en heeft de zitting opgevuld. Dit is even goedgegaan. In juli 2018 openbaarde zich dezelfde problemen. De 2e monteur was gauw klaar met zijn oordeel: de eerste monteur had nooit de vulling érbíj mogen doen: hij zag, en erkende dus het probleem, maar hij kon hier niets meer aan doen en was binnen 10 minuten weer weg. Pronto blijft echter elke vorm van garantie ontzeggen, mijn klachten blijft hij ongegrond verklaren: neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Ook de producent heeft mijn klacht ongegrond verklaard en dit op grond van foto’s. Mijn aanbod om onder het genot van een kopje koffie zélf in deze zogenaamde relaxfauteuils plaats te nemen, is afgewezen.

Ik kan natuurlijk naar de geschillen commissie, kost me geld..
Ik heb recht op consumenten garantie...tegenwoordig ligt er echter nog wel eens verschil tussen recht hebben op en krijgen...dus daar moet ik nog eens overnadenken..
Het liefste zou ik zien dat deze 2 “relaxfauteuils” opgehaald worden en de koop wordt ontbonden.
Dat zou juist zijn....
Pronto heeft dit dossier gesloten

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pronto Wonen over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pronto Wonen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Rein van der Wolf

2 maanden geleden - Vanmorgen is er een “eigen” monteur van Pronto langs geweest en heeft de zittingen van de stoelen van nieuw koudschuim hr44 voorzien: ze zitten weer als nieuw! Waarom heeft de monteur van “All in house” dit niet ineens gedaan en zich, in feite, er met een jantje van Leiden vanaf gemaakt. Slotconclusie: sluit géén “All in house” extra garantie af... weggegooid geld!

Reactie van de melder van de klacht Rein van der Wolf

2 maanden geleden - Wat mij betreft “lijkt” dit dossier te kunnen worden gesloten.

2 maanden geleden - Dossier sluiten

Alle klachten die gemeld zijn door Rein van der Wolf