Klacht: Slechte service na aankoop

op 18 mei 2020 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Op 23 maart 2020 hebben wij bij Seats and Sofas te Maassluis een bank gekocht, waarbij wij aan de verkoper de afmetingen van onze lift hebben medegedeeld. Tevens hebben wij aangegeven dat de maximale grootte van een voorwerp in de lift 2.20m mocht bedragen. Voorts hebben wij aangegeven dat de bank met de lift naar boven moet, omdat het naar de 11e etage moest. De verkoper gaf aan dat dit geen probleem moest zijn. De door ons gekozen bank stond niet in de juiste samenstelling in de winkel, dus wij hebben de maten voor de aankoop niet kunnen opmeten.

Op 11 mei 2020 hebben wij een busje gehuurd en de bank opgehaald Bij aankomst bij onze flat zagen wij dat de middelste poot afgebroken was. Vervolgens hebben wij getracht om de bank in de lift te krijgen. Echter was de bank te groot voor de lift. Er was geen mogelijkheid om de bank op deze manier naar boven te krijgen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Seats and Sofas Maassluis. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat de verkoper in kwestie in overleg zat en ons later zou terugbellen. Ik heb de medewerker mijn telefoonnummer gegeven. Omdat wij met een bank buiten stonden en een busje hadden die wij ieder uur moesten betalen, vroeg ik wat wij nu konden doen. De medewerker gaf aan dat wij de bank moesten inladen en terug mochten brengen naar het filiaal.

Nadat wij de bank weer hadden ingeladen zijn wij teruggereden naar het filiaal, waar aldaar de verkoper klaar stond. De verkoper gaf aan dat hij niks kon betekenen en dat wij dit van tevoren hadden kunnen weten. Het enige wat hij kon doen was de bank door midden laten zagen voor 500 euro (wat zou resulteren in drie delen) of de bank terugnemen voor 50% van de originele prijs. De verkoper gaf ons een naam en telefoonnummer van een vriend die de bank voor 65 euro mee zou kunnen helpen tillen naar boven. De afgebroken poot zou hij opnieuw sturen, maar daar hebben we verder geen bevestiging van ontvangen. Voorts gaf de verkoper aan dat hij mij had geprobeerd te bellen, maar door een miscommunicatie tussen de medewerker en de verkoper hebben zij het verkeerde nummer gebeld. Dit had ons een ritje naar het filiaal en veel moeite en kosten voor de huur van het busje bespaard.

Met onverrichte zaken zijn we teruggegaan naar de flat. Uiteindelijk hebben we met veel moeite en geluk de bank via de trappengang naar boven en in de woning gekregen, maar is het stof, ondanks onze voorzichtigheid, niet onbeschadigd gebleven.

Gelet op de miscommunicatie tijdens de aankoop en de slechte service na aankoop is enige vorm van compensatie naar ons inziens wel op zijn plaats.

Daarnaast zien wij graag een tegemoetkoming in de kosten van de huur van het busje, aangezien de kosten 100 euro meer bedroegen dan was ingecalculeerd naar aanleiding van de miscommunicatie.

Tevens willen wij een bevestiging dat de middelste poot, die voor ontvangst van de bank afgebroken was, geleverd en geplaatst wordt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 18 mei 2020 om 12:55 geantwoord

Beste Heer Visser,

Hartelijk dank voor uw bericht.

We betreuren het dat dit is voorgekomen. Onze welgemeende excuses hiervoor.

We willen dit uiteraard zo goed mogelijk met u oplossen. Er zal zo spoedig mogelijk contact met u worden opgenomen om samen met u te bekijken hoe we dit naar uw tevredenheid kunnen oplossen.

U hoort z.s.m. van ons!

Met vriendelijke groeten,
Joshua - Seats and Sofas

Alle klachten die gemeld zijn door Bluelight