Klacht: slechte service/bereikbaarheid

op 22 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

slechte service naar klanten toe; mbt bereikbaarheid; postbussen reeds weggehaald in raadhuisstr te rosmalen vorig jaar . mogeleijkheid tot postafgeven /postzegels aanschaffen bij primera Culemborg ook geschrapt. Zeer klantonvriendelijk dit , slecht. verschraling uitkleding en klant negerend in deze.

Gewenste Oplossing:

als ik passende reactive krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 15:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Mons,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat u het lastig vindt dat er brievenbussen zijn verwijderd en dat u niet meer bij uw gebruikelijke adres terecht kunt voor uw postzaken. Graag geef ik u een toelichting.

We hebben een aantal brievenbussen verwijderd, omdat het aantal verstuurde brieven daalt. Onze chauffeurs die de brievenbussen legen, komen steeds meer brievenbussen tegen waar nauwelijks of niets meer in zit. Vaak zijn dit dezelfde en we hebben deze brievenbussen verwijderd of verplaatst. Het merendeel van de brievenbussen blijft staan.

Als brievenbussen verplaatst zijn, dan is dat naar een logischere plek, waar inwoners al vaker komen. Bijvoorbeeld bij de supermarkt, een winkelgebied of bij een PostNL locatie. Dit is een plek die nog steeds in de buurt is en goed in het zicht staat. De plek is ook praktisch en veilig. Door deze aanpak kunnen we efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft. We houden ons daarbij aan de afstandeis zoals vastgelegd is in de postwet. Brievenbussen bij zorginstellingen (verzorgingshuizen en verpleeghuizen) en ziekenhuizen blijven staan. Om rolstoelgebruikers te bedienen, blijven er ook verspreid over heel Nederland verlaagde brievenbussen beschikbaar. Op die manier blijven de brievenbussen voor iedereen dichtbij.

Voor adressen en openingstijden van onze postkantoren kunt u kijken op onze website: www.postnl.nl/locatiewijzer. Hier kunt u ook de locaties bekijken van onze bestaande brievenbussen. De dichtstbijzijnde locatie voor het aanschaffen van postzegels is Boerenbond op Weidestraat 14. Ook kunt u poststukken online frankeren door bijvoorbeeld het aanvragen van een postzegelcode. Meer informatie hierover kunt u vinden op https://www.postnl.nl/versturen/postzegels/postzegels-kopen/postzegelcode/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door amons