Klacht: slechte service

op 18 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zodra er een pakket via DHL wordt verzonden, krijg ik een track&trace code. Helaas kun je hierop niet zien wanneer het pakket wordt geleverd.
Er wordt keurig uitgelegd dat het 4 keer wordt aangeboden en dat je vanaf de eerste keer gemist kunt aangeven hoe je het wilt hebben geleverd (of het wel of niet via de buren mag, of het naar een winkel moet worden gestuurd om zelf te kunnen ophalen).
Maar in de praktijk werkt dit totaal niet zo.
Pakketten worden meestal meteen bij buren geleverd. Terwijl ik de kans wil krijgen om dit te weigeren!
Bovendien worden ze dikwijls 10 huizen! verder afgegeven. Dit noem ik niet meer ‘buren’! Vast omdat de bezorger sowieso op dat adres moet zijn…. Maar dit is totaal onacceptabel.

Als ik via een track@trace de aankomsttijd kan zien.
Als ik zoals zij eigenlijk beschrijven eerst een kaart in mijn bus gooien waarop ik kan aangeven hoe ik de volgende bezorgpogingen wil hebben. Dus niet meteen ongevraagd bij buren afleveren.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 september 2017 om 14:16 geantwoord

Goedemiddag!

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan het niet prettig te vinden dat uw zending bij de buren wordt geleverd. DHL heeft afspraken met de verzenders dat pakketten standaard bij de buren mogen worden aangeboden. U kunt vooraf expliciet bij de verzender aangeven dat u een zending niet bij de buren geleverd wilt hebben, dan geeft de verzender dit bij DHL aan.

Wat betreft de tijdvakken is het helaas niet mogelijk een precieze bezorgtijd aan te geven. Wij maken gebruik van tijdvakken zodat de bezorger wat speling heeft mocht er vertraging optreden of eventueel van de route afgeweken moeten worden.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,

Janneke
DHL Parcel klantenservice

Heeft op 19 september 2017 om 19:16 geantwoord

Er wordt niet eens een tijdvak gegeven en niet bij elke verzender is het mogelijk om een opmerking te plaatsen over bestellingswensen. Bovendien leggen jullie uit dat de eerste vier keer een kaartje in de bus zou worden gedaan waarop je kunt reageren. In die uitleg staat niets over leveren bij buren. Dan moet je de uitleg ook maar aanpassen.

Alle klachten die gemeld zijn door K....