Klacht: Slechte kwaliteit producten en oneerlijke communicatie

op 13 september 2017 over La Souris Scooters Utrecht in de categorie Brommers, scooters en motoren

Begin juni heb ik een scooter besteld bij La Souris hoofdkantoor in Doetinchem. Deze werd pas 10 augustus geleverd. Ondanks de slechte communicatie heb ik er de volste vertrouwen in gehad dat dit bedrijf een degelijk product zou leveren. Ze hebben het namelijk zo druk, dus ze zullen ergens wel iets goeds doen.
Na nog geen 10 dagen met de scooter rijden kreeg ik een lekke band. ANWB ingeschakeld en wat bleek. Er zat een droogte scheur in wat normaliter plaatsvind bij oudere banden. De wegenwacht was dan ook verbaasd dat dit kon gebeuren en raadde mij aan een melding te maken bij La Souris. De wegenwacht heeft toen met een priem een gat gemaakt om zo een prop te kunnen schieten zodat ik weer verder kon, maar dit was natuurlijk een tijdelijke oplossing.
Dit dan ook uiteindelijk gedaan. Ik kreeg de melding of ik fotos wilde maken van de band. Uiteraard konden zij daar niets op zien en wilden de scooter ophalen om te zien of het daadwerkelijk een fabrieksfout was. 3,5 week later werd hij eens opgehaald en de dag voordat hij terug zou komen belden ze doodleuk door te zeggen dat de band gerepareerd is en of ik even 130 euro zou willen betalen. 0,0 communicatie van te voren over deze absurde bedragen. Anders had ik de scooter wel bij een AGM scooterzaak in de buurt laten maken. Wat asociaal om dit te zo af te handelen met een nieuwe klant die ze de gehele tijd het voordeel van de twijfel gaf. Toen ik pech had, heb ik diverse scooterszaken gebeld en die gaven aan zich niet eens te wagen aan deze scooters van inferieure kwaliteit. Wat baal ik dat ik niet gewoon een italiaanse scooter heb aangeschaft bij een scooterdealer.

Als de kosten kwijtgescholden worden en ze contact opnemen met de ANWB. Desbetreffende informatie is al met ze gedeeld.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar La Souris Scooters Utrecht over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Scoober

4 maanden geleden - Het wordt nog gekker. Vandaag werd de scooter geretourneerd. Ik betaal de chauffeur 130 euro. Door het slechte weer oogt alles ok. Een klein half uur later als ik de scooter in de schuur wil zetten bekijk ik de band. Wat schertst mijn verbazing. Exact dezelfde band inclusief prop zit nog op de scooter. WOW!!! gebeld en excuses gekregen. De scooter zou vandaag weer opgehaald worden en volgende week weer terug gebracht worden. Dit kost mij een vrije dag en ik ben inmiddels witheet.

Alle klachten die gemeld zijn door Scoober