Klacht: Slechte informatie omtrent omzetten abonnement

op 30 oktober 2011 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Bij het aflopen van mijn sim-only abonnement wilde ik deze graag omzetten in een i500 abonnement incl. een nieuw toestel.

Via de t-mobile website heb ik vervolgens gekozen voor een nieuw contract en daarbij de optie aangevinkt voor nummerbehoud. Ik wilde immers niet opnieuw een sim-only abonnement afsluiten of deze voortzetten. Omdat ik nog niet zeker wist of mijn bestelling goed was aangekomen heb ik de servicedesk gebeld met de vraag of de bestelling aan was gekomen en of ik door het plaatsen van de bestelling een nieuw contract zou krijgen waarbij ik mijn oude nummer zou behouden. Er werd mij verteld dat het nieuwe abonnement in zou gaan op het moment dat het oude 2-jarige sim-only abonnement zou aflopen.

Toen ik eenmaal het gewenste toestel had ontvangen zat hier een nieuwe sim-kaart bij incl. nieuw nummer. Aangezien ik had gekozen voor nummerbehoud en de servicedesk mij vertelde dat hiervoor alles geregeld zou zijn wilde ik mijn oude simkaart met mijn oude nummer in het nieuwe toestel plaatsen. Dit was door het formaat van mijn oude simkaart echter niet mogelijk waarop ik naar de t-mobile shop ben gegaan om uitleg te vragen.

Toen ik vroeg waarom ik een nieuwe sim-kaart had ontvangen gaf de medewerker van de t-mobile shop aan dat dit een tijdelijke sim-kaart was die kon worden gebruikt in het nieuwe toestel. En mocht ik mijn oude nummer willen blijven gebruiken in het nieuwe toestel tot het moment dat het nieuwe abonnement(inc. nummerbehoud) in zou gaan, ik een kleiner formaat van mijn oude sim-kaart kon aanvragen. Deze heb ik vervolgens direct een meegekregen, zodat ik vanaf dat moment kon bellen met mijn nieuwe telefoon met mijn oude nummer, wat oorspronkelijk ook de bedoeling was.

Achteraf blijkt dat ik nu 2 abonnementen heb lopen, met verschillende telefoonnummers met bijbehorende kosten. Er is mij meerdere malen verteld dat ik mijn oude nummer zou kunnen behouden. Daarnaast heeft men ook niet aangegeven dat ik nog actie diende te ondernemen m.b.t het opzeggen van het oude abonnement/ het invullen van een formulier voor het behoud van mijn oude nummer. Dit werd mij pas achteraf verteld toen ik de servicedesk belde wegens bedragen die af werden geschreven die ik niet kon thuisbrengen.

Ik erken dat ik in de eerste plaats beter had moeten informeren over welke keuze ik had moeten maken om mijn nummer te behouden en het nieuwe abonnement met inc. nieuwe telefoon af te sluiten. Anderzijds was deze informatie ook niet helder en toegankelijk op de website terug te vinden en bovendien ook niet op het contract wat ik ontvangen heb.
Daarnaast is mij meerdere malen te weinig en/of foutieve informatie gegeven over het door mij afgesloten product.

Inmiddels is mijn oude abonnement met ingang van 15-11-2011 stopgezet en heb ik mijn oude nummer kunnen behouden.Graag zou ik de kosten voor het i500 abonnement, waar ik geen gebruik van heb gemaakt in september, oktober en november, omdat ik belde met mijn oude abonnement, teruggestort krijgen . Over het algemeen ben ik erg tevreden in de tien jaar dat ik klant ben bij t-mobile. Daarom hoop ik dat er aan mijn verzoek tegemoet kan worden gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door l.bertels