Klacht: Slechte communicatie

op 22 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Maandag had ik een pakketje besteld, dat 2 werkdagen zou duren, optijd voor de kerst. Expres het pakket op mijn werkadres gezet, omdat ik overdag nooit thuis ben en de buren op vakantie zijn.
Woensdag was de eerste poging. Het pakket zou tussen 11 en 3 komen, maar om half 6 was er nog steeds niks. Pas om half 7 kreeg ik een melding dat ik “niet thuis” was. Dat vond ik wel raar, want om 7 uur waren er nog mensen op kantoor.
Donderdag de tweede poging. Weer was 11 tot 3 de verwachte tijd van aankomst van het pakket. Deze dag zou er ook een borrel zijn, die uitgelopen is tot 11 uur savonds. Pas om 12 uur snachts kreeg ik de melding “tijdelijke overmacht”.
Ook maakte de klantenservice het niet beter. Ik ben naar drie verschillende personen gestuurd, die mij konden vertellen wat er in de track en trace stond. Ja leuk, daar was ik ook al een tijdje achter. Gister heb ik weer opnieuw contact gelegd met de klantenservice, maar krijg hier geen reactie op.
Vandaag is de laatste kans om het pakket aan te nemen, maar ik heb de hoop opgegeven.

Ik ben tevreden als mijn pakket binnenkomt in de aangegeven bezorgtijd. Ik snap zelf ook wel dat het druk is, vanwege kerst, maar je hebt 4 uur de tijd. Lijkt mij tijd zat om een pakket af te leveren.
Ook wil ik betere communicatie van uit de track en trace en vanuit de klantenservice.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 22 december 2017 om 15:11 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Op 20 december heeft onze bezorger vertraging waardoor uw zending in de avond is aangeboden. Vreemd dat er nog wel mensen waren maar de levering niet is gelukt. Excuses hiervoor. Uw zending is doorgepland naar de volgende bezorgdag, echter hebben we toen door overmacht uw zending helaas moeten uitstellen. De zending staat vandaag gepland voor levering tussen 11.00 en 15.00.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel