Klacht: Slechte bezorging en service

op 07 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zondag 1 maart haar producten besteld, deze zouden maandag verpakt worden en dinsdag geleverd. Nu zag ik op de dag zelf dat het pakket tussen 14.00 en 18.00 geleverd zou worden en om deze rede dan ook gezorgd dat ik thuis was. Nadat het 6 uur is geweest nog steeds geen bezorger gezien en nog maar eens naar de track en trace app gekeken. Hierin stond ineens dat mijn pakket door een sorteer fout 1 a 2 dagen vertraagd zou zijn. Deze fout ligt dus bij DHL , en dus contact gezocht met DHL. Deze geven aan dat hij in een verkeerde depeau terecht is gekomen en dat deze op z’n vroegst morgen opnieuw word aangeboden en anders uiterlijk donderdag. Deze dagen dan ook afgewacht en ook donderdag geen pakketje gekregen. Ik weer al wat meer geïrriteerd aangezien dit niet de eerste keer is dat het mis gaat bij DHL maar goed, dit keer maar contact gezocht met de afzender van het pakket en deze geven aan dat deze nu echt vrijdag word aangeboden (dit was vanaf dat moment ook zichtbaar in de app). Mijn pakket zou op 6 maart tussen 14.00 en 18.00 geleverd worden. Hehe eindelijk die haarproducten dacht ik dan. Nu heb ik als een kind met huisarrest zitten wachten vanaf 14.00 tot 17.05, dit is het moment (17.05) dat ik een mailtje binnen krijg van DHL met Onze bezorger stond om 17.05 helaas voor een dichte deur met je pakket terwijl ik een hond heb die aanslaat bij de deurbel en ik gewoon thuis was. Ik naar de brievenbus gelopen en gekeken voor het zogenaamde briefje wat ze dan achter laten.. nou helemaal niks! Ik ben zelf woonachtig op het Nieuwkerksplein en hier achter zit de Nieuwkerksstraat, vermoedelijk is het daar dus fout gegaan. Net contact gezocht met DHL om te vragen of ze het pakket door de bezorger op het pick up point willen laten afleveren zodat ik het vandaag alsnog heb aangezien ik dit zondag al had besteld en het de volgende werkdag verwerkt zou worden en dan dinsdag in huis zou zijn (ook duidelijk benadrukt dat ik het voor het weekend nodig had en dit hun fout is!) De meneer aan de telefoon zei dat dit niet mogelijk is en niet is hoe hun werken. Meneer gevraagd hoe hun dan wel werken aangezien ik dit ook niet netjes vind en aangezien de bezorger tot 6 uur bezorgt is het een kleine moeite om het even alsnog af te gooien. Niet alleen omdat het door hun vertraagt is maar ook omdat de bezorger mij niet de mogelijkheid heeft gegeven het aan te nemen door waarschijnlijk aan het verkeerde adres te zijn. Ik snap dat vergissen menselijk is, maar het had service geweest als dit netjes was opgelost door het even alsnog te komen brengen aangezien de bezorger in een regio werkt kan dit niet ver om zijn en een kleine moeite. Meneer zei nogmaals niks te veranderen aan het feit dat mijn pakket nu niet bezorgd is, morgen kunt u het ophalen bij het pick up point. Wat een super service weer van DHL, ik heb er zelf gewerkt.. en dit zijn precies de dingen waarom ik er niet meer werk. Wat een flut organisatie.. nog 1 euro per gesprek gebruikelijke belkosten voor de servicelijn vragen ook, dit terwijl de service ver te zoeken is. Ik vind het gewoon niet netjes dat mijn pakket eerst na langere tijd pas aangeboden word zonder enige sorry of pardon of überhaupt een mailtje met daarin de vertraging vermeld. Dit terwijl deze fout al hij DHL ligt. En dan ten 2e dat de bezorger niet eens hier aan de deur is geweest en ik eigenlijk gewoon pech heb terwijl deze fout dus ook duidelijk bij DHL ligt.

Niet

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 maart 2020 om 12:20 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht.

Begrijpelijk dat je niet blij bent met de manier waarop dit is gegaan. Je pakket is inderdaad verkeerd gesorteerd waardoor het vertraging op heeft gelopen. Wat er fout is gegaan toen de chauffeur niet bij je aan de deur is geweest, durf ik niet te zeggen. Mijn collega's hebben het wel juist gedaan, het is namelijk niet mogelijk om een pakket 's middags nog bij een ServicePoint te brengen, hoe vervelend het ook voor je is.
Ik zie dat je het pakket inmiddels hebt afgehaald.

Mijn excuses voor het ongemak.

Judith
DHL Parcel Webcare